AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.503

Startar icke :(

Sida 2 av 7
ant
Jo detk an nog vara ide att vara helt säker på att pumpen är trasig innan man köper en ny.

Kan man på något sätt testa en lös pump, för att se om den fungerar? Om det går så gör jag det, funkar den jag har över säljer jag den.

==========
Min bil:Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Ant : Jo, det stämmer att What sålde sin tank med pump. Det hade vi glömt :)

Vad tar du för pumpen, Ant? Paket-frakt bör bli ca 50-70 kr?

Co
125
Coolman
318is -90
Jag menar, Själva frakten blir kanske 50-70 kr. Vad tar du för själva pumpen alltså... Lite otydligt där var jag i förra inlägget...

ant
Ingen aning vad den kan betinga för pris.
Jag måste testa den först. Jag vill inte sälja den om den är trasig.

==========
Min bil:Länk
Woodman
Men har du mätt om det finns ström ända fram till pumpen ?
Finns det ström hela vägen fram så bör det ju då vara fel på pumpen.
Finns det däremot ej ström så lutar det väl åt ett annat el-fel.
Typ oxidation i en kontakt....
Strukt
Var lite osäker om jag mätte rätt vid soppapumpen idag, kanske koncentrerade mig för mycket vid säkringarna och därikring. Skall fortsätta imorgon och kolla/dubbelkolla om det verkligen kommer fram soppa till pumpen.

Gonatt på er! hoppas det löser sig Coolman. Återkommer senare om jag har upptäckt något nytt ;=)
Visa användare
216
what
E30 318is -90
hemma igen!

Ja jag vet fan hur man ska fixa det det lustiga var ju att Coolman först var i Malmö där den var död efter ett besök på Macdonalds och vi tittade lite var stans och till sist öpnade vi locket där bensinpumpen sitter och drog lite i kontakterna och så gick bilen igång körde till trelleborg och standade en gång bilen startade ännu engång och vi trodde det bara var glapp nånstans körde vidare i god tro att det värsta var över och jag bestälde pizza och när vi skulle köra hem till Coolman så ville inte bilen längre och min pizza blev kall :( hehe sen kom det en trevlig kille med en 320 tror jag han hade dock inte hört tals om Bmwpower ännu men snart kanske vi får en ny medlem vem vet :-) han försökte hjälpa oss lite. Jag ringde flayer om råd och det var att kolla om det sprutade nån bensin i motorn och det gör det inte.

Stukt: jag har inte kollat ännu men har du kollat efter liknande problem här på forumet?

Är borta några dagar tillbaka på fredag kväll hoppas ni har hittat en lösning!

/what

Länk
Länk
Dettar skriver jag eftersom jag fått reda på själv ida!!

Så som du beskriver dina problem med din bil är nästan identiskt med mina problem!

jag har fått samma svar från 3 olika verkstäder där dom håller på med Bilelektronik!!

Dom säger styrboxen/databoxen, den som sitter innanför handsfacket.

Försök få tag på en sådan o prova men se om du kan låna en o prova för dom var jue inte precis billiga! :((

Linna
Visa användare
216
what
E30 318is -90
det låter intresant men vad kan ha pajat där då? hmm..

/what

Min Bil: Länk
Co
125
Coolman
318is -90
BmwLinna : Varför skulle det vara databoxen?

Sån är ej billig precis...

joe dom sa som så:

att iom att soppan var där och den tänder till på startgas så e det förmodligen signalen te spridarna som inte går fram!! den signalen kom från den boxen tydligen!!

jag tykkte osså att det lät skummt men dom vet säkerligen bättre än mig!! *hoppas jag* =S

Linna
Co
125
Coolman
318is -90
BmwLinna : Så du har ej bytt ut en sådan data box för att verkligen se om de hade rätt?

Nej iom att jag fick reda på det igår så har jag inte hunnit fixa fram en än!! kanske idag!!

Varför måste ni hacka på nån om dom kommer med ett förslg!

Jag säger bara det dom säger te mig!! jag säger varken att det kan vara rätt eller fel!! men man kan jue prova!!

jag vill bara vara vänlig.

Linna
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
jag tror det är relät ! till 99 % har du kollat säkringen till din pump och om där går ström fram till pumpen !? billigare pumpar kan mna hitta på bildelsbasen.se !

Mvh/ Daniel

Länk
Co
125
Coolman
318is -90
Ja, och var finns bensin relät? :)

BmwLinna : Vi hackar ej på dig. Bara att det låter Skumt. Men har de rätt så är det ju bra. ;)

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
kanske du ska testa byta tillbaka till orginal chippet !

Mvh/ Daniel

Länk
Alltså jag trodde bensinpumpen satt på samma ställe på e30 karossen... mitt sitter mellan vänster bakhjul o förardörren
sidan om tanken!! sen bensinpumpsrelät på min sitter jue under huven framför säkringsdosan på vänster sida ungefär rakt ovan för hjulet tillsammans med 2 andra relä!!

Linna
Strukt
Jag undrar fortfarande om man kan mata bensinpumpen med 12volt, altså helt enkelt tjuvkoppla för att se om den går!

Är det rekommenderat? Medans den sitter i bilen dvs
Woodman
Hallååå......Har du mätt Om det finns ström fram till pumpen..??
Woodman
Om du skall testa att pumpen fungerar med annan strömkälla än orig via reläet, så bör du bara testa ett kort ögonblick annars kan den brinna iochmed att den ej strömmatas via relä....
(Tjuvkoppla den ej vid körning)
Kolla noga vilken som är plus & minus innan du testar....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.