AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

Nån med 330diesel här?

finns det nån som kör 330d här på forumet??
isåfall hur funkar era bilar? några fel eller konstigheter.
Har just nu en 540 men funderar på att byta till en 3serie och då står det mellan en 328 eller en 330d
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Hej
Funkar helt OK, är otroligt nöjd med förbrukningen, snittar 0,65. Det sura är skatten , men det blir en brytpunkt vid ca 2000 mil, så om du åker mer än 2000 mil, så gör du det med ekonomisk vinning.
Prestandamässigt vet jag inte vad som siljer, men min lilla 330d är riktigt snabb tycker jag.
MVH Göran Dieselmeken Lindgren
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Hejsan jag kör en Bmw 324D (e30) den borde klassas som sportbil med sinna brutala 90 hk eller va den har.. ler.. men jag har hört att 330D skal va riktigt bra prestanda i..

Mvh/Axel
Hej å hå!
den var snygg din 330d.
Har du hört om nå problem med motorerna eller insprutningssystemet??
är lite orolig om nåt sånt skulle paja.

har du importerat den?
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Hej
Problemet vi har med dessa maskiner, är inte relaterat till bilen, utan till vad kunderna häller för skit i tanken.
Om man har en diesel med commonrail, kvittar vilken, så är det INTE rekommenderat att tanka ur dunk, eller slatta med bränsle från gamla farmartankar etc.
Tankar man från en riktig tapp, och sköter filterbyten etc, så kommer den att hålla i en evighet. Har ex som rullat riktgit långt utan problem, har även bilar som gått 15-20K som vi arit tvugna att byta hela maskiner på, på grund av att CR pumpen skurit, dragit med sig hela transmissionen och gjort topplockssallad av hela motorn.
Då blir det dyyyyyrt.
Var dock inte rädd att köra/köpa, de flesta exemplaren är OK, se bara till att fråga var den är tankad, är den tankad på egen tapp, välj en annan
MVH Göran Dieselmeken Lindgren
Tack för svaret!!
hade själv funderat på att köra med den finskadiseln vi har här i Norr ca 3.8kr/l
Om man tankar ur dunk och använder en tratt med fin sil så borde det väl inte vara nå problem?
Det där med farmare har man sett skräckexempel på färgflagor,vatten osv ja där finns allt som motorn INTE vill ha..

V8? Ja tack!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.