AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
432

J***A korsningsstoppare

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Blir så irriterad att jag bara måste skriva av mig. Ni har säkert själva råkat ut för dessa snillen, som glider iväg på gul/rött ljus och sedan blir stående mitt i korsningen. Oj då, blev det stopp. Å här står jag och hindrar alla som vill svänga, så tokigt. Fattar inte dessa nötter att de är etta på bollen när de väl får grönt? Troligen inte. Det borde vara indraget körkort, 400 dagsböter och omhändertagande av bilen för dylika förseelser. Minst.

En helt annan sak; kolla 728:an i galleriet. (Ni fattar vilken) Fasen vad jag kan sakna att vara ung när jag ser och läser något liknande. Keep up the good ambitions.

Tjipp å hej

Copy

Håller med om att det där är irriterande. Det kräver att man är rätt uppmärksam och tyvärr sitter dom flesta och halv sover framför ratten =(

Nåt som är ännu värre är personer som vägrar använda väggrenen. Är det dagsljus, torrt, raksträcka m.m. Så är det väl självklart att man flyttar på sig om det är nån som vill om!!
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Samma sak med folk som blockerar tvärgatorna när det är kö på huvudgatan. Sen kommer man från andra hållet och ska svänga vänster om ni förstår hur jag menar. Jättekul! och när kön sedan rullar några meter då ska ni inte tro att nästa bil stannar och lämnar en lucka så man kan komma igenom. Nej då han täpper till direkt och den studieblyge individen bakom ratten verkar inte ens förstå varför man glor så irriterat. Detta beteende är mera regel än undantag här i Norrköping. Tyckte det var något bättre när jag bodde i Stockholm men stockholmarna har ju suttit och funderat åtskilliga tusen timmar i bilkö så några har kanske lyckats lägga ihop 1 + 1 !
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
stockholmare är, tro det eller ej, ganska hjälpsamma i trafiken. Särskilt när du kommer med långtradare. Exempelvs; kommer du i högerfilen och måste byta till den filen till vänster som är 4 filer bort så är det bara att slå på blinkern och åka. Alla bromsar snällt in och hjälper till. Så även i rondeller där det är lite trångt, trafiken stannar så att man får fritt fram... men allt hänger på att man är snabb nog, är man för sölig så är det kört!
VIP
Sthlm:are hjälpsamma?

Själv bor jag och arbetar i stan och det finns ingen mer ohjälpsammare stad än Sthlm.

Dom släpper inte in varandra i köerna och försöker sniffa varandra varandra därbak hela tiden för att ingen ska kunna smita in i kön.

Nej, här i sthlm står alla fint i kö, om nån försöker byta fil då ska han lära sig och ställa sig i kö som alla andra.

Skitstad, jantemecka säger jag.....

Sen alla lantisar flyttat till Sthlm har det blivit så här sakta med tiden.

Och att dom släpper in långtradare är väl inget konstigt, för lastbilskillen är det bara byta fil för annars lär dom få en skrapad bil, inget konstigt med det, dom är rädda, därför släpper dom in dom.

Äh.. snack. Stockholmarna är skitbra på köer. vi är så vana nu. Jag upplever att dom flesta är hjälpsamma. Iaf gämfört med andra stora städer i sverige.

Jag släpper alltid in folk, fast jag släpper INTE in dom som tror det är helt ok att åka förbi hela kön i bussfilen.. för att sedan pressa sig in..

Håller med wpny. Visst släpper man in och förbi folk så länge
det inte är uppenbart att det är en tokdåre som bara
är ute efter att vinna 3 bilar genom att köra över refuger/spärrområden/U name it då blir åtminstonde jag bara
förbannad.

Bm
122
Bmw W
325i -94
Tycker också stockholmarna är hjälpsamma i trafiken. Mycket bättre än vad folket här nere i Malmö är.
NOLL7NOLL
Brukar faktist släppa in även "idioterna" som försöker vinna några bilar. Inte för att jag tycker de gör rätt men ibland är jag i den situationen att jag måste gena och va lite ful pga dålig tidsplanering.. då är det bra om ngn släpper in mig :). Rätt kört så gör man sollentuna-farsta på 25min 08.00.... kan ta 1 timme annars

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.