AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
622

En ac fråga

fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Min ac blir inte kall längre. Den har blivit sämre efter varje vinter förvaring när den har stått still. Förra året blev den ganska kall, men det tog en stund, Nu i år så händer ingenting.
När jag trycker på knappen så går kompressorn igång men den slår aldrig ifrån, men jag har kollat så att den snurrar.
Det pyser i luftintagen i bilen, det gjorde det förut också men det slutade efter en stund men det gör det inte nu.
Vad kan vara fel?
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Du får nog fylla den, en ac ska köras minst 1 gång i månaden året runt enl rekomendationer. Att den inte stänger av sig kan väl bero på att den inte når önskad temp och därför fortsätter.
Ingen speciallist men typ nått sånt kan det va.
Axel
Eftersom du inte kör bilen och indirekt acen på vintern så torkar kompressor packningen sådet läcker kylmedia,antagligen har du så mycket gas kvar att lågtrycks pressostaten ej slår ifrån men för lite för få märkbar kyla.Provtryck och fyll på systemet hos en kylfirma (ej bmw)om du inte vill betala ett dubbelt så högt pris.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Tack för snabba svar!!!
Ni vet inga ca priser?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En provtryckning och fyllning brukar ligga på en dryg tusenlapp hos kylfirmor. ...om det inte är massa delar som måste bytas förståss, då kan det dra iväg kostnadsmässigt...!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.