|
|
|
|---|---|
jensws |
Olja kommer i vattnet. Efter att ha lossat ventilkåpan så såg jag i slangen till vevhusventilationen. Att det var en vitt gäga men andra änden på slangen till vevhusventilationen vad är det? Den sitter på gasspjället och det går in två kylarslangar i samma. Kan olja ta sig ut där? Bilen är en 520 årsmodel95 |
|
Ta 2 minuter på dig och formulera om din beskrivning och fråga. Nu har du så bråttom att det inte går att förstå vad du menar. "Att det var en vitt gäga men andra änden på slangen till vevhusventilationen vad är det?" |
|
| Vit gegga i vevhusventilationen det låter som om du kallkör bilen väldigt ofta,det kan bli så om man åker kortare sträckor utan att motorn hinner bli riktigt varm.så det behöver inte vara vatten som kommer in i oljan men precis som Göran sa så var det lite svårt att förstå frågan. | |
jensws |
Hade lite bråttom att skriva. Det jag undrar över är vad det är för någon grej som vevhusventilationen är ansluten till på gasspjället. Troligen är det toppen som gått efter som bilen börjar rycka vitt när den blir varm. |
jensws |
Hade lite bråttom att skriva. Det jag undrar över är vad det är för någon grej som vevhusventilationen är ansluten till på gasspjället. Troligen är det toppen som gått efter som bilen börjar rycka vitt när den blir varm. |
joakim_e |
inte säkert att det är toppen med lite "tur" kan det bara vara block packningen som gått sönder. // Joakim |
henkeboy |
Hallo jag har läst era inlägg och jag har samma synptom men min ryker blåt vad ska jag göra? Kan det vara ventil tätningarna eller? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.