|
|
|
|---|---|
|
Har en 325:a -87 med automatlåda. Vad säger besiktningen om man byter ut denna mot en manuell? Passar det rakt av med en manuell? Så att det inte är olika längd på kardanaxlarna också? Tackar på förhand! | |
|
Tror att du måste ha svänghjul också från den manuella. Är i övrigt osäker men det låter rimligt med kardanaxeln och lite fästbalkar för lådan. Kanske lite jox med inredningen för att få det snyggt. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Du får göra en registreringsbesiktning när du bytt växellådan... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok.. så då ska det inte va några problem att komma igenom besiktningen då? Inga intyg eller liknande som behövs? |
|
|
Finns modellen med manuell låda så ska det inte vara några problem... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Men då ordnar besiktningen sig.. Är det nån som vet om det är olika kardanaxlar på en bil med manuell låda jämfört med en med automat? | |
|
Manuel brukar ha längre kardan,sedan är det svänghjulet och sen tror jag att man ska byta det lilla hjullagret i mitten.Glöm inte byta pedal ställ bara:). Om växelspaken sitter direkt i lådan ska du vara jätte försiktig när du drar ut den och sätter in den,minsta fel så (blandas) växlarna. Så var det på volvo iallafall och jag tror att det är likadant på bmw eller har jag fel? |
|
ludde |
Jag bytte låda från en manuell till en automat på min och jag behövde ej byta kardan. samma längd på dom. Jag har allt o sälja om du är intreserad. pedall ställ. låda.balkar.kardan.växelväljare.m.m hör av dig om det låter intressant Leffe 419lundin@telia.com Ludde |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.