|
|
|
|---|---|
|
Har ett väldigt irriterande problem ..... Jag vågar itne köra snabbt i en ganska skarp kurva, för då börjar det låta dunk, dunk dunk från nånstans ifrån framhjuls-trakten med jämna mellanrum... nån sa att det kunde va hjullagret vad tror ni? | |
svintoleffe |
det sitter ett gummi som håller i framvagn kolla det.. Det sitter ungerfär vid framdörren ochså en bitt under.där Leffe |
| Du menar att det skulel vara slitet ? | |
| det låter typ som om bultarna skulel slå i något.... är det möjligt att de är för långa? | |
ludde |
jag har samma fel. jag undrar om det inte är framhjuls lagret. ??men det vore skoj om nån som haft problemet komenterar. Ludde |
| Jo precis... Ludde en fråga till dig.. Låter det även ifall du backar och svänger? Jag får ett slags "skrapande ljud" som kommer i omgångar.. alltså inte konstant. Och nej det är INTE fälgarna som skrapar i.... Finns det något bra sätt man kan kolla upp hjullagrerna | |
Woodman |
Det finns ett "oslagbart" sätt att konstatera om det är ett hjullager som är på gång att ge upp. 1. Åk till en stor förslagvis tom kundparkering tex: Ica stormarknad. Gasa upp bilen till 30-40km/h kör i stora runda cirklar både till höger samt vänster kan dessa svängar framkalla ett dovt mullrande (skavande) metalliskt ljud då är det med största sannolikhet hjullagret som är på upphällningen. 2. Hissa även upp framhjulen ett i taget och snurra på hjulet ett trasigt lager gör ofta så att hjulet då går runt mkt trögt. (kolla så att ej brombelägget ligger emot innan rulltestet) Man kan även känna på navet fälgen efter ett par km körning att friktionen från det trasiga lagret fortplantat sig ut fälgen som då känns het/varmare än de övriga fälgarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.