|
|
|
|---|---|
|
Äger just nu en E30 325 men har funderingar på att byta bil till en 535 E34! Har kollat runt på lite annonser m.m Verkar vara ganska svårt att få tag på en som inte gått så himla långt till ett vettigt pris! Är det något man ska se upp med med en långmilare, Dyra slit delar i typ drivlina m.m? hur långt brukar motorerna gå? Finns det någon årsmodell av E34 som är helgalvad eller är de bara del galvade eller inte alls?? Mycket tacksam för råd tips m.m angående ämnet! | |
|
om du hittar ett x där servicen är skött mm så ska du inte ha några problem, men du får nog ränkan med att byta endel slitdelar tex styrleder mm. Annars är det en fin bil och du kan ju alltid kika efter en 525 24v oxå Joakim Eriksson |
|
|
min har gått 45000 mil och kan säga att är servicena skötta ska det inte vara några problem . Delarna kostar inte så farligt mycket det som brukar vara fel är ju kammen men den ser man om kollar genom oljelocket. lite elfel som instrumenteringen men det är ju en gammal bil. |
|
|
Ok! Kan ju knappast tänka mig att någon har gått direkt lungt! Det jag vill slippa är typ diff/växellåds-ras! Vanliga slitdelar får man ju va beredd på att byta vad man än köper... Har fått tag i en 92:a, svensksåld med 16 på mätaren för 34000:- |
|
|
vxl lådan och diff är nästan okrossbara. bara att kolla oljan eller byta direkt när man köpt bilen. lyssna på missljud från synkringar och så. |
|
|
16,000 är ju inte mycket och detta kan du ju kolla på bmw om det är äkta mil. Joakim Eriksson |
|
|
lite rättelse av mig bara... va en -90 ingen -92:a! |
|
| Bara att instämma, sköter man servicen så går de hur länge som helst. Min har rullat 37000, fortfarande med originalkammen. Under alla dessa år har den bara lämnat mig stående en gång och det var p.g.a slarv med servicen när jag ignorerat att byta en dålig kylarslang som sedan sprack. | |
| E34:an är nog den BMW-modell som har absolut bäst rostskydd. Vet inte graden av galvad yta, men de använde i alla fall mycket vax i hålutrymmen. En välservad M30 motor av sista generationen är mycket seglivad om alla oljebyten är gjorda. Toppackningen har dock inte evigt liv, (min gav upp vid 21000mil). Bottenstocken i växellådan kan slå upp sig med tiden, vilket man främst märker som ett spel i drivlinan då man växlar mellan ettan och back. Silentblocken håller längre än på E28, (men inte mycket längre). I övrigt en kanonbil. En fin 25000 milare känns som 10000. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.