|
|
|
|---|---|
|
Hej någon! Jag har uppdaterat min Navi1 till ver 18-2 men då blev det endast kartvisning på mindre gator å vägar. Tidigare var det pilvisning på allt om jag inte knappade in map. Har Någon som uppgraderat navi 1 samma erfarenhet. Tacksam för synpunkter. | |
|
Hej igen. När kartan visas blir navin även stum Någon som kan svara på om det har blivit så när ni har uppgraderat. Fortfarande tacksam för svar. |
|
| Uppgraderade min MK-1 till samma firmware som du, enda skillnaden jag märkte var att den blev lite snabbare, samt att man kunde ändra färgen. I övrigt exakt samma funktion... | |
|
Tack för svaret. Betyder det att du fortfarande kan välja om du vill ha pilvisning eller karta på mindre orter och vägar? Jag kunde det tidigare men det valet försvann med uppgraderingen.Nu blir det kartan så fort man kör in på mindre vägar. |
|
|
Jag antar att du med pilvisning menar instruktioner med pilar samt kommentarer sväng höger osv. Jag har faktiskt inte reflekterat över det, kör mest i Stockholm även om det blir en bra bit upp i Norrland ett par gånger om året, men skall undersöka på vägen hem idag, åker ju på lite småvägar då, men jag tror att det fungerar. Men om man knappar in destination, nästa val är ju om man vill ha instruktion eller route map, väljer man inget där utan trycker knappen för att återgå till Stereo/informations fönstret så har jag för mig att den byter från information till instruktion och snackar med en vid korsningar. Stum blir garanterat inte min iallafall, den snackar för mycket nästan =P Återkommer efter test. |
|
|
Har nu testat lite, i förrgår på vägen hem i Stockholm, knappade in adress, instruktioner/pilvisning hela vägen. Åkte igår 30 mil norrut, Arbrå tur och retur, karta hela vägen upp, instruktioner hela vägen hem med pilar. Aldrig tyst. Inte för att det har någon betydelse för detta tror jag, men vad har du för karta i? |
|
|
Tack för att du kollat.Jag har samma kart cd som före uppgraderingen ock då funka det som det gör för dej. Men nu har jag bara val karta eller pil och röst på vägar som syns på skala 1 km eller mer vid kartvisning. Det måsta ha blivit något fel vid uppg. Nåväl det går ju att ta sig fram med kartvisning utan röst också men lite fel känns det. Jag har ladda om en gång igen men det blev samma resultat. Jag vet inte om man kan tömma cd och börja om, eller ladda in en tidigare version. |
|
|
Jag råkar ha "återställnings-cd" med mjukvaran 17... Jag har VDO's skiva 2002-2 i nu, skall slänga i 2003-1 imorrn. |
|
| Jag har nr 17.. och 18.2. har laddat om med 17 det blev ingen ändring.Jag har både BMW och VDO skivorna 2002 = samma funktion.Eller menar du något annat med "återställnings-Cd"? | |
|
Vad jag förstått skall 17 vara återställningscd... Men om du drog in 17 så står det i varje fall att du har den versionen? Annars e de nog slut på ideér, Minor eller Major roads? |
|
|
Minor eller Major roads ändrar ingenting. Men du tack för att du har kollat, nu vet jag att det borde vara annorlunda. Trevlig helg. |
|
| En kort fråga, går dom skivorna att kopiera? isf. någon som sett som på nätet? | |
| Läsarna som sitter i bilen är känsliga, förmodligen "förstörda" för att inte kunna läsa kopierade skivor. Däremot går det att kopiera dem, har man en bra skiva samt bränner i låg hastighet så går det bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.