AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
534

kylarvatten läcker från sland vid nedre delen av expansionskärlet

Hej, det läcker nåt så oerhört mkt att man kan se hur det rinner kylarvatten när bilen har gått upp i temperatur och börjar dra runt kylarvatten. Jag har kollat både slangen och den plastbiten som sticker ut från kylaren/expansionskärlet och båda är hela. Det är här det läcker. Jag har försökt att dra åt hårdare med slangklämmaren men det funkar inte. Kan det vara stopp i systemet? Måste jag byta slang?

Detta problem uppstod efter det att jag hällde i en burk med "tätningsmedel" i en kylarslang pga att det läckte ytters lite kylarvatten från ssytemet innan.

Nån som har haft liknande problem?

Jag har testat att lufta, satt på värme och alla andra tips som fanns vid sök på tidigare inlägg.

MVH
svintoleffe
Kolla om det är spricker i slangen, eller i kärlet.
Eller skaffa en ny slanklamma så du kan dra lite hårdrare

Leffe
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
dessa tätningsmedel kan orsaka stopp i värmepaketet har själv råkat ut för detta, minder kul att få det rent igen.
Men nog ska du få det tätt ett nytt klammer och prova igen under förutsättning att slangen inte är slut.

Joakim Eriksson
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Det finns en förstärkning i plaströret,som sticker ut från expansionskärlet.Ibland dem flyttar sig,då hjälper inte att du drar den hur hårt som helst.Kolla om du hittar det.
Tack för tipsen, ska testa allt.

MVH
Jaha! Då har varit på GDS-hall, och det visade sig att den största läckan inte kom från slangen längre efter det att jag har byt slangklämma. Det läcker som attans från muttern som sitter under expansionskärlet med givaren. Jag hade inga verktyg att lossa på mutten. Kan det vara så enkelt att det är en packning där som har gett sig? Eller är hela kylaren slut?

Nån som har nån aning?

MVH
Jaha...

2000 pix fattigare... expansionskärlet hade spruckit, fråga mig inte hur. Beg kylare från skroten blev det. Troligen va kylaren dålig oxå.

Trött på BMW nu...

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.