|
|
|
|---|---|
|
Vet någon var man kan köpa Valvoline Racing 10W60, API SJ, delsyntetisk motorolja? Hur mycket kostar den per liter? //Schnitzer | |
|
Testa Valvoline MaxLife 10-40 Synthetic Blend, det är en kanon olja, mindre bränsleförbrukning, mindre oljeförbrukning, tystare gång från kedja och lyftare, mindre oljeläckage, mera kraft i motorn osv, helt enkelt suverän olja men effekten kommer efter ca 100 mil.Jag har aalltid kört på Mobil 1 0-40w men denna oljan tycker jag funkar kanon på BMW´s 8 or och 12or. Try it ! |
|
|
Micke.H: Var någonstans kan jag köpa Valvoline? Finns det någon sida på nätet där man kan beställa? Hur kan bensinförbrukningen gå ner? //Schnitzer |
|
|
MaxLife är en "marknadsföringsprodukt", det finns egentligen inget som skiljer den oljan från vanlig delsyntetisk olja av bra kvalitet! En olja som har en låg viskositet och låg friktion, ger lägre bensinförbrukning. Dessa oljorna märks med EC I eller EC II (Energy conserving I och II), samt ILSAC GF-3. EC I skall ge minst 1,5 % bränslebesparing i förhållande till en speciell mineralisk referensolja, EC II skall ge minst 2,7 % bränslebesparing. ILSAC GF-3 ger cirka 3,5-3,9 % bränslebesparing mot referensoljan i EC-systemet. Så det är inga stora skillnader i bränsleförbrukning vi pratar om! Schnitzer, varför måste du ha just Valvoline racing? Här är Valvolines svenska hemsida, sök försäljare där, eller maila dem! Länk Mvh |
|
| Jag behövde inte vänta några hundra mil efter mitt infall att testa Biltemas A3 olja. Hade innan en mobil delsyntet. Efter 180 mil känns den fortfarande som ny på stickan. Har ingen åsikt om bränsle/oljeförbrukning. Testade pga Johan B:s övertygande och faktaspäckade inlägg. Om inget oförutsedd händer fortsätter jag väl med den. Det påverkade dock INTE hc värde...(detekterbart) Testade 32 på mobiloljan (verkstad) och 63 senare på besiktning med biltemaolja. skillnaden är nog försumbar vid frisk motor i övrigt. | |
|
Johan B: Viskositeten vid 100 grader skall tydligen vara väldigt bra med Valvoline 10W60 har jag hört. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer, om du inte kör extremt hårt med din bil, eller kör bankörning lär du inte behöva en 60-olja! Tror inte att du behöver en olja som har högre viskositetsklass som är högre än 40 eller 50. Här kan du själv kolla exakt varmviskositet för de flesta syntetoljorna på svenska marknaden: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.