AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
502

Har Hifi System DSP Professional, förstör jag ljudet om jag mont ett slutsteg

Hej, jag har en 528 - 2000 med fabriksmonterad sterero, Hifi DSP Professional 10 högtalare, nu är det så att jag har ett DLS CA-50 (5-kanalers slutsteg ) hemma + ett 12 Gas Silver, förstör jag den perfekta avstämningen i bilen om jag monterar detta ?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ja, det tror jag du gör + hur hade du tänkt att koppla. Tänk om signalen/-erna som du hade tänkt ta från kontakten som går in i DSP boxen redan är delade, hur gör du då med delningsfiltret i slutsteget? Högtalarna (Gas?) är ju inte avstämda för BMW´s delningar. Nu står det inte om du bara ska montera en extra bas eller byta alla högtalare, men man kan komplettera med slutsteg + bas i bagageutrymmet utan större ingrepp. Kabeln brukar finnas till salu eBay.com titt som tätt. Jag har inte sett någon konvertering i bilar där DSP box finns, däremot i bilar utan box är inte svårare än vanligt.
Hoppas du blev lite klokare och förstår hela konstruktionen.

M V H
Stephan

_____
Länk
Okej, tack STEPHAN

Det var som jag misstänkte, känns så tråkigt när man har ett steg för 4500:- :( Då ville man gärna kunna använda den, men det är ju redan så fint ljud i bilen.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.