|
|
|
|---|---|
|
Min 520iA-95 (e-34) verkar vara jä.. törstig på kylarvatten. Fyller på sen sjunker det undan rätt mycket men inget läcker. Kan det läcka i motorn? Åtgärd? Man kan väl köpa nån liten flaska på Mekonomen som man häller i som fixar det har jag hört?! Hällt på när den är kall till "cold" sträcket.. Är väl rätt? / En som inte kan så mycket om bilar.. hmmmff.... | |
|
Kan vara toplockspackningen som läker, Om du tar lös oljepåfyllnings skruven som sitter på topplocket (den stora) och så tittar du vilken färg du har på oljan, är den gråaktig, vit eller har nått konstigt skum så kan du ha vatten i oljan. Kolla även ner i kylaren där man fyller på glykol/vatten och se så att det inte finns någon oljehinna där. Ryker bilen? _____ -ridern- |
|
|
Ska kolla upp det! Nej den ryker inte som tur är. Tackar!! / Matte!! |
|
|
Har märkt på flera BMW jag haft att om man fyller på vatten när nivån ligger lågt så sjunker den snabbt ner till samma nivå igen men sedan stannar det där. fortsätt köra och se om det sjunker mer och om bilen larmar för låg nivå, isåfall kan du mistänka fel. |
|
|
Kan oxå vara luft i systemet. Prova att avlufta. Det finns många trådar om detta. Kylarcement är inte att rekommendera! /Astroboy |
|
|
Okej. Luftar på skruven bredvid påfyllnads locket väl? :) Varför är inte kylarcement att rekommendera? Tackar / Matte!! |
|
| Lufta på termostathuset... | |
| Kör till en verkstad så kan de trycksätta systemet och kolla då eventuellt läckage. Hade samma problem med min och det visade sig vara kylaren som fick bytas, inte billigt.... Tänk på att det skiljer mellan automat och manuell även på kylarsidan, om det skulle vara aktuellt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.