|
|
|
|---|---|
m-king |
slängde i lite injection cleaner i soppan,,för att se om det hjälper,tror att nån av mina spridare inte fungerar som de ska,men det kanske hjälper med en sån,,eller?? |
| Personligen tycker jag att det bara finns en injection cleaner som är värd namnet och det är Red lines. Kostar visserligen runt hundringen men brukar ge ett märkbart resultat om felet ligger inom cleanerns "arbetsområde". Vet många som pytsar i en kork tvåtaktsolja vid varje tankning för att underhålla insprutningssystemet. | |
|
Men är tvåtaktsoljan bra för katalysatorn? Har hört att detta funkar på bilar utan kat! Annars så brukar Injektor cleaner fungera hyffsat... _____ -ridern- |
|
max f |
jag skulle vilja säga att injector cleaning inte har så stor effekt om man inte har ett bränsle som är väldigt grumligt men om man köper soppan hos okq8 shell eller statoil så ska man inte behöva injector cleaner men om man köper soppas hos lågprisbolagen så är det en annan kvalite på bränslet så då kan det vara värt ett försök. |
|
Fick köra i insprutrens ca var 500:e mil på förra bilen, annars började den ofelbart hacka. I med rens och sen i med femman i 40km/h och full gas så länge som behövdes (till 160 typ) så att spridarna flödade ordentligt, sen höll det i 500 mil till. Verkade inte spela någon roll om man tog kemetyls i-akut, eller STP eller red line, alla räckte för mina symptom. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
| så små mängder tror jag inte har någon betydelse för katalysatorn och red lines cleaner är ju märkt "synthetic oil" så det är väl någon typ av olja i den oxå... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.