|
|
|
|---|---|
|
Finns det något annat ställe än via värmespjället som det KAN komma in värme via coupefläkten ? Köpte två begagnade värmespjäll på karstorp i norrköping idag och bådatvå släpper på lite lätt värme , det kommer spänning fram och man hör tydligt hur spjälen klickar av och på. Värmen kommer altså även i läge "kallt" dvs. 16 grader på temperaturatten. Kan det vara de små gummitätningarna i spjällen som läcker ? Det ena spjället skulle iaf vara 100% fungerande , så börjar fundera på vartifrån värmen isf. skulle kunna komma. Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. | |
|
Tjenare Wadel. Montera ned spjället och gör rent så skall du nog se att det blir bra. Men kolla även att du inte har någon form av kryp ström i kontackten till spjället om det är så så är det nog lite fel i panelen men det är en senare historia.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Tog ner mitt spjäll samt de två jag köpte på karstorp , alla var totalt trasiga på gummitätningarna. inte lustigt det pissar in värme i coupen... suck skulle aldrig köpt otestade delar på skroten. får 11.8 volt matning till båda spjällen då bilen står still och 12.6-12,9 då fanskapet rullar med motorn igång. tror det skall vara de korrekta spänningarna. köpa nytt spjäll ? pris ? eller köpa nya gummitätningar i spjällen ? Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.