AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
594

Regskylt av eller på?

Tjennare!

Två frågor..

1: Måste man ha regskylt fram? vad är det egentligen som gäller. Man lär ju klara sig från kamerorna om man inte har någon regskyllt fram..

2: Jag hittade en txt-fil från 1999 med massa tips om hur man slipper böter. I den stod det att man i skrivande stund(dvs 1999) inte behövde ha regskyltar på när bilen var parkerad.. någon som vet någonting om det?

Ganska smutt att ta bort dom när man måste parkera och inte har några mynt på sig osv..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
1. Enligt lag, ja!
2. Enligt lag måste man det!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ok.. men hur är det med dom här klisterlappsskyltarna? dom skall ju tydligen vara godkända.. fram altså..
Det är bara Vägverkets skyltar som är godkända.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Precis som Jeppe skriver räknas alla skyltar/klistermärken eller vad du nu vill, som inte kommer från vägverket som att man inte har någon nummerskyllt alls!

Om du dessutom har "fel" registreringsnummer på den falska skylten, kan du få rätt dryga böter för urkundsförfalskning. (Det finns minst en tråd om detta, tror den heter "snäll örebroare" eller något sådant....)

Mvh
jahopp.. då är det så. Jag hade inte tänkt pyssla med någe olagligt. Jag var osäker.. och om något råkar vara lagligt så ska man passa på.

fast man kanske skulle bygga en sådan där regskylt som han har i "The Transporter" på sin e38 eller var det är.. =)
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Litet inlägg till skylt eller ej, som sagt endast VV skyltar.
Vad gäller felskylt på bilen eller micklat med kontrollmärket..
märkesförfalskning är brottet.

// Tommy

NoFear
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Fixa en laser / radar varnare eller håll hastigheten i stället. Garanterat ett säkrare kort mot böter;)

Mvh. Patric

Länk
men laservarnare är också olagligt..
Espen
Har en kompis som fick 400:- i böter igår för avsaknad reg skylt fram!

-Eppe-
Born2XLR8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.