AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.105

omlack baklucka e39

Ho
12
Holy1
540ia-touring 97 cms svart
Hej e så att jag har lite rost på min baklucka o rostgarantin gick ut för 2 månader sedan..så jag undrar om det finns nån här som har en aning vad det kan kosta att fixa till rosten o lacka om luckan..är inte så stort angrepp direkt typ 1 cm högt 10 cm långt längst ner på luckan..där det bubblat lite...vore tacksam om nån visste ungfär vad det kostar :=)

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, Skulle gissa att det ligger mellan 1500-2500:- hos aktoriserad lackerare. (beror mycket på om det är storstad eller glesbygd).
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Den såkallade startavgiften som alla lackare tar ligger beroende på lackare mellan 1-2 tusenkronor därtill kommer jobbkostnaden du ska helst ha mer grejer att lacka samtidigt..kommer du dan efter med en grej till så är det ny startavgift..
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det är sant som gto80 säger, och gör att en tanklockslucka kostar över 1000:- att lacka enl. listpris. Håller man sig utanför Stockholm och Göteborg så går det dock hitta lackerare som inte stirrar blint i riktprislistan. Som jämförelse kostar en motorhuv till en E38 med metallic runt 4000:- i mindre städer. En touringbaklucka har ju betydligt mindre yta.
Ho
12
Holy1
oki tack för svaren...får väl ringa runt o höra fter lite..kan ju va bra att veta vad det ska röra sig om iaf så man inte blir blåst..

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Holy, om du har rost på bakluckan i nederkanten, är det säkerligen rost innifrån och då hade i alla fall jag bytt luckan helt!

Mvh
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Stämmer som Johan säger bättre hitta en rostfri lucka och lacka om,jag gjorde så på min Touring den hade också börjat rosta i nederkant samt runt kanten,lackeraren ansåg att det bara var dumt att försöka för det skulle inte hålla..du behöver ju inte köpa en ny det finns begagnat i rostfritt skick om du letar
Ho
12
Holy1
Hmm låter kanske som en smart ide..vad ligger en beg lucka på ungf?.. tack på förhand..

Ho
12
Holy1
Glömde säga att ja det finns rost på insidan oxo..

"Den är inte lång men den är smal" =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.