|
|
|
|---|---|
|
Hej alla vänner! Har funderingar på att köpa en BMW 318 årsmod 01. Vad ska man betala? Någon som har något positivt/negativt att säga? Vad ska man tänka på? Är försäkringar och reservdelar dyra? Några speciella sjukdommar osv. Vet att en 318 årsmod 02 är häftigare och bättre, men ekonomin bestämmer tyvärr!!! | |
|
Trevlig bil, men köp av en handlare så att du har garanti, det finns tyvärr en hel del saker som kan krångla. Sök på forumet så ser du ett axplock, som länkarmar, missljud, termostathus, skivor etc etc. Försäkring o delar är väl inte mycket dyrare än normalt, jag betalar lite drygt 3000/år för en helförsäkring. Vad som däremot blir dyrt är om man köper en snikmodell och sen i efterhand börjar eftermontera utrustning, och här talar jag av egen erfarenhet... Se till att bilen du köper har det som du vill ha, inom dina ekonomiska ramar. |
|
|
tack för ditt svar!!! Bra synpunkter! |
|
|
När jag blev stående på E18 med min så bestämde jag mig för att sälja den. Det är inte acceptabelt att "nya" bilar ska bli ståendes men det verkar inte vara bättre =( Den gången var det termostathuset. Lyckligtvis hade jag Europlus garanti som det gick på (bilen var äldre än tre år när det inträffade). Väldigt nöjd med bilen annars. Försäkringen var dock lite värre för mig typ 8k/helår. Säker på att du inte ska satsa på en -02a med nya motorn? Jag blev väldigt impad av den fint drag och lite roligare chassie än på de tidigare E46orna. |
|
|
Har en 318T -00 som jag köpte av Johan här på bmwpower. Är väldigt nöjd med bilen. finns inte mycket att vara negativ på:). Det jag kan säga om bilen är att den går betydligt bättre än vad jag kunnat föreställa mig,om än den kändes lite trött(hade en 325i -92 innan). Men allt annat är bättre.Tror att du kommer bli väldigt nöjd om du hittar en. Ps kolla att c-låset funkar ok |
|
|
Är hel nöjd med min 318. HAr inte haft några problem alls med den.- Den gör sitt jobb mycket bra tycker jag. Motorn räcker till, piggare än man kanske kan tro. Men följ MR shhh råd. Hitta en bil med mycket utrustning. Det e ju som sagt dyrt att eftermontera! Själv hittade jag ett fint ex. Skinnklädsel, fina fälgar, sollucka, sport chassi m.m. Det höjer ju körupplevelsen ytterligare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.