|
|
|
|---|---|
|
Finnes det noen bra sider på nettet som tar opp det grunnleggende hva angår bilstereo? Har lest mye på forumet, brukt søkefunksjonen, og visst har jeg lært mye av det. Jeg er ganske kresen på ljud, og vil lære mer om bilstereo slik at jeg kan bli i stand til å velge riktig utstyr til mine behov. - Kvalitetsmerker? (DLS, Kicker..?) - Dårlige merker? Er forskjellene store? - Begynnerfeil/tips? - Definisjoner, watt, db, frekvensområde etc. Hva forteller noe om ljudet? - Tvåvägs, trevägs, koaxial - hva er forskjellen teknisk og ljudmessig? Når skal man velge det ene eller det andre? Håper noen kan komme med tips eller erfaringer. Hvordan har dere blitt "eksperter" på ljud? | |
|
Hassos motsvarighet inom billjud hittar du här: Länk Mycket bra tekniska tips och råd ( även om Backes numera ingår i MDs koncernen...) sen har du ju alltid www.sasca.se Tidningen Bilsport har en del om ljud ( även Bilstereotidningen m.fl.) Lär dig mera gör du genom att läsa mycket om saker och ting, prova bygga lite olika i din bil, bilda dig en EGEN uppfattning om vad DU vill ha av ditt ljud, kolla och lyssna på andras bilar ...och expert det blir man aldrig... (dom som tror sig vara det ljuger......) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Har lest litt på siden, og den inneholder masse masse bra stoff. Tack så mycket. -Kommer nog inte at prova å bygge olika saker og ting i bilen selv. Visst er det sikkert meget lærerikt, men jeg er mer typen til å bli ekspert først - så bygge noe ordentlig for pengene. Men då måsta jag lyva lite gran forståss... (trøtt) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.