|
|
|
|---|---|
|
Har kollat så att kontakterna och dom sitter som dom ska. Bromsbeläggen är nästan nya. Om det inte går att laga, fins det något sätt att koppla ur den funktionen helt? Klippa någon sladd eller så? Blir ju nerv vrak då det plingar när jag startar och när jag stannar. Har hört att det kan hända saker om man mixtrar med mätarställning osv men det är inte gjort något sådant. | |
|
Almart: Kolla så inte slitagevarnare är slut. Kolla även sladden från slitagevarnaren, det kan spricka och ge dålig kontakt. Det kanske är dom du menar med kontakter men.... Lycka till Fred Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
|
Slitagevarnarna är engångsmodell, dvs om de har varnat pga för slitna belägg, måste man byta sensorn samtidigt med beläggen. Det är nämnligen ett litet metallbleck som slits av i sensorn när beläggen är tillräckligt slitna. Om man byter beläggen innan sensorn varnar (innan blecket slits av), kan man återanvända sensorn. Mvh |
|
| Felindikering måste nollställas. Det görs genom att slå på tändningen i ca 30 sekunder. Är allt väl slocknar lampan. Annars blir det till att inspektera slitagevarnarna. | |
|
Med ledning av vad Johan B säger så bör du alltså kunna få tyst på eländet, eller åtminstone kolla om din slitagevarnare fungerar, genom att sluta kretsen. Eller? Någon som provat detta? Om någon samtidigt vet bästa sättet att få tyst på gongongen i E39 så vore jag tacksam för tips. Ännu är jag inte så synskadad att jag inte ser om det lyser upp i displayen, men precis som Almart finner jag ljudet ganska enerverande:-) mvh |
|
|
Det är som Johan B skriver. Vill du ha samma svar med andra formuleringar, prova funktionen Sök inlägg, där finns säkert 50 trådar i detta ämne, även om hur man 'kortsluter'. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.