|
|
|
|---|---|
|
jag har en 325 e36, bmw orginallarm ( röd liten lampa sitter 4cm norr om växelspaken, 1cm hög lampa, 5mm i diameter ) med fjärrlås och immobilizer igår låste jag min bil endast med nykeln centrallåset alltså.. gick och sovde, idag när jag skulle till jobbet, så står bilen och blinkar och är låst, jag försöker då låsa upp med fjärrlarmet eftersom larmet är på, ( ser den röda lampan blinka inne i bilen ) det går ju givetvis inte, så jag låser upp med nyckeln, sätter mig i bilen och provar starta, men larmet är ju fortfarande på så bilen tänder aldrig till...trycker och trycker på fjärrlarms knappen "lås upp" inget händer... är redan sen, så jag tänker hmm prova koppla ur + polen på batteriet, gör det i 20sek sätter sedan tillbaka, bilens blinkersar blinkar, och larmlampan blinkar, bilen går ej starta fortfarande,... låser bilen med nyckeln och åker till jobbet, när jag åker iväg blinkar blinkersana och larm lampan, det där va vid 06:30 tiden, kommer hem ifrån jobbet klockan, 12:30 då är bilen låst, larmet är av och blinkersana blinkar inte jag provar låsa igen med fjärrlarmet det går, låser upp, allt är normalt... vad hade hänt? varför var larmet på efter natten, fastän det va av före natten? /tacksam för svar och teorier! | |
| Jag tror att när man låser med nyckeln så aktiveras larmet, så är det på min bil (740 e38). I insruktionsboken kan du nog få svar på ditt problem | |
| ja men i min bil så aktiveras inte larmet när jag låser med nyckeln, det aktiveras med hjälp av fjärrlarmet... | |
| Jag kan larma med "fjärren" eller via låset, tänkte att det kanske var lika med din? | |
| ja det går larma med fjärren, efter jag låste med nyckeln | |
| Gör en kontroll av batteristatus på bilen! Är batteriet dåligt kan dessa spökfenomen uppstå på våra kära "tyskar". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.