|
|
|
|---|---|
|
Ok, nån snäll person som kan berätta hur rubricerad givare ska bete sej om man mäter motståndet över kontaktstiften rakt på den? på min om jag mäter mellan det översta och mitten så har jag avbrott upp till efter halvgas, ska det vara så??? har ingen bentleys handbok eller annat att läsa i, och inte heller bmw solna ville svara på detta över telefon, så om ngn här kan göra det lite snabbt så är jag tacksam... Bilen, en 530 från 88, torr sprutet heter LE jettronic eller nåt då?! Motorbeteckningarna kan jag inte... Det är sexan, om de mindre samt större är lika vet jag inte, men det kanske ni vet? /Team valsjö/Möken | |
|
Kan ej svara på om det är samma på din men här är en note på LE/LE2. xx xxxxxxxxxxxx x x x xx xx xx x x x xxxxxxxxxxxx xx xx Försök till ritning på spjällhusanslutning ovan. Värde med spjäll stängd: Stift till hö och mitten=oändligt Stift till vä och mitten=0 till 10 ohm Värde med spjäll öppen: Stift till hö och mitten=0 till 10 ohm Stift till vä och mitten=oändligt Hoppas att du blev något klokare av detta. FAF |
|
|
hehe, kopplade inte riktigt där, men har testat med en annan, samma skit... /Team valsjö/Möken |
|
|
Det finns ju 2 olika typer av spjällägesgivare. jag har en här från en 535 och det är en givara av typen som bara indikerar inge gas, eller gas....ev åxå fullgas. Sedan finns det den andra modernare typen som visar olika motstånd beroende hur spjället är och den ska ha en jämn kurva utan avbrott från stängt till öppet spjäll. Kolla detta med en analog multimeter en digital är de inte säkert du ser om det är öppnött så att motståndetkanske försvinner för ett ögonblick. Dessa brukar nötas och ibland bytas ut. _____ -ridern- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.