|
|
|
|---|---|
|
Såg detta ang. Sveriges nationaldag idag: " Pappersmakare och dekorationsmålare visar hur tapettillverkning gick till på 1700-talet och Hovstallet visar vagnar och bilar." En vild chansning är att kungens M5 är där? Men jag antar inte det. Man kanske ska gå förbi på lunchen? Lite om kungens BMW M intresse: Länk | |
NOLL7NOLL |
Hmmm jag har för mig att regskylten på kingens bil säger Try Me eller har jag helt fel? Såg e honom TROR jag vid slusse för ett tag sedan. "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
|
Neeeej :) Det är en E34 M5 right? Kungen har en LeMans blå M5 med ett kungaemblem i ena BMW-njuren fram. |
|
| E39 M5 med vanlig nummerplåt kan jag lägga till. | |
|
Gustav, vet du möjligtvis var nånstans denna "visning" ska äga rum? På gamla slottet eller Drottningholm? Jens |
|
|
Kungen har väl i och för sig en E34 M5 också. En kompis som gick på Sigtuna såg kungen komma glidande i den när det var nån sorts jubileumsträff där. Han hade rutorna nere och lyssnade på MC Hammer "Can't touch this" :)) Jens |
|
|
Vilken underbar kung vi har här i Sverige. Ett par M5:or, rutorna nere och MC Hammer på stereon. Det är klass det. :D Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Hans första M5 var ju en riktig sleeper. En M5 E28! Synd att det inte finns mer sådana bilar. Den bilen ser ut som vilken 518 som helst ju! | |
| Inte har väl kungen en regplåt som lyder "Try me"? Det vore iof coolt om han hade det =) | |
|
MrMarsupilami, har han kvar den E34? Coolt isåfall. Jag körde upp bredvid honom en gång och gjorde "tummen upp" men kungen (i kostym) kollade på mig som jag vad ngn dåre. Kul var det iallafall. Var på slottet och där vara en Lloyd från 1950 med 110 hk på inre borggården. Hade hellre sett en M5 från 2000 med 400 hk ;) |
|
|
E34 är såld har jag hört. Try me har jag sett på en e30 M3. Kungen har helt klockren bilsmak Mvh, /Wille |
|
|
Han kanske inte har kvar E34:an eftersom incidenten på Sigtuna inträffade för säkert sju-åtta år sen. Förhoppningsvis har han kvar alla sina gamla bilar inkl E28 och E34 M5, det vore ju stencoolt! Synd att de inte visade fler bilar även om en gammal Lloyd kan vara nog så fräck att se på! Jens |
|
|
MrMarsupilami, Kalla mig dum, men vilken incident på Sigtuna? Nu får man säkert skämmas för att man inte vet något uppenbart. :-) |
|
|
M5 E34:an är såld och ägs av ett par som brukar dyka upp på BMWCS brostuge-träffar då och då, den är helt orginal, inkl. lack och är i ett perfekt skick. Mvh/ Micke t |
|
|
E38B12; Din korkskalle, känner du inte till incidenten på Sigtuna!! :)) Nej då, det vara bara en liten episod som en bekant berättade för mig. Den står att läsa om i ett av mina tidigare inlägg i denna tråd. Jens |
|
|
Kungens M5 E28 är väl såld flera gånger? "Try Me" har suttit på en M3 E30 o några andra bmw´s o är definitivt INTE kungen.... |
|
|
Kungens E28 M5 är såld ett par gånger och tyvärr så verkar det som att bilen blivit stulen för sista ägaren. Mycket synd på den bilen som var i kanonfint originalskick. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Vart har du fått uppgifterna om att E28:an skulle vara stulen? Enligt bilregistret är den avställd med körförbud av samma ägare som haft den sen tidigt 2002. Ämnet har för övrigt varit uppe till diskussion här på forumet tidigare i år. Mvh Jimmy |
|
jag har läst på www.bmwm5.com att e28 M5:an blev stulen när ägaren var på restaurangbesök i Danmark... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
När då isåfall? /Johan [CUL8ER] |
|
| Vad jag fattat av det hela så ägs/ägdes den e28 m5:an av en här på forumet...har för mig att de ngick i nordöstra skåne om ja ginte minns helt fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.