AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730

Pissar olja :(

Gold
Min BMW 320i Touring läcker olja som attan. När den står still så får jag en redig pöl efter ett tag. Det jag har märkt är att den läcker mer om den står i en sluttning med baken neråt. Och att det läcker nånstanns i bakkant av motorn. Har inte hissat upp och kollat ännu, men man ser ialf inget uppifrån. Dessto mer jag kör dessto längre tid tills jag måsste fylla på igen värkar det som. Har fått förslag på att det kan vara toppen eller vevaxeltätningen. Jag själv tror dock inte att det är toppen. Vad tror ni?

MvH Marcus
Vad sägs om oljetrågspackningen????Inte helt ovanligt...För länge sen när ja jobbade på en bilfirma så köpte de in en 323i -86 som formligen drällde olja i bakkant av motorn,o i det fallet så var de oljetrågspackningen som gjort sitt!!
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Skulle också gissa på trågpackning. Gör en motortvätt så ser du direkt var det läcker olja.
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Kan även vara packboxen vi veven och då rinner olja ut ur hålet i sprängkåpan. Men då borde det märkas på kopplingen också tycker jag.
Gold
Hur skulle det märkas på kopplingen?, detta är min första BMW så jag har inget att gämföra med.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Oljesumpen... Ställ bilen på papper över natten så ser du precis vart det läcker.
Gold
Men det droppar ju ner på bottenplattan nånstanns, för det droppar ju i sin tur från kanten av plattan ner på marken. Ska ta bort den och kika som sagt, ville bara få lite tips på vart det skulle kunna läcka.

MvH Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.