|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
| Om han är duktig el ej....han är iaf mkt kul att kolla på :) | |
|
mycket bra program! speciellt för oss hemmamekar som vill spara lite pengar och inte kör allra nyaste bilmodellerna... man får ju veta lite nya tips och trix som man inte visste innan, samt att det är jävligt roligt att se hans engagemang, han brinner verkligen för det som han gör ! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Då har vi väl alla lärt oss att byta olja i gräsklipparen och torka majonnäs i luftburken så att inte blir en propp i vevhusventilationen :-) Då blir det dyrt, dyrt, dyrt! :-D för er som missade så går det i repris den 29:e! |
|
|
Vissa tips kanske man kan hoppa över men jag tycker Bosse bildoktorn är en riktig bilentusiast, rätt underhållande program. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
| Jag tycker det är mycket humor med farbror Bosse :-D | |
| Den här kommentaren är klockren." med whiskey och vaselin går allt , det sa alltid min farmor". :-) | |
|
Rätt komiskt att läsa inläggen på de olika forumen. Detta är bara ett exempel på när de flesta inläggen först visar sig vara negativt inställda till en sak och när sedan "legenden" Hasso säger sin åsikt vinklas alla andras åsikter åt hans håll. Detta är inte menat som kritik från min sida utan bara som ett uppmärksammande av ett rätt kul "fenomen". |
|
|
Visst är de kul att kolla på men lite för mycket kroppsspråk!Eller vad tycker ni? Mvh Mohsen |
|
| Det enda jag kan klaga på är att det bara håller på i en halvtimme. Kunde gott hålla på i en timme. | |
|
Kroppsspråk visar bara hans entusiasm tycker jag... Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Finns många mer eller mindre "tragiska" människor. I senaste programmet (3 juli) var det en kvinna som ringde in och undrade varför det blev smutsränder och annat skit på rutan när dom användes. Han ställde då tålmodigt frågan om hon gjort rent torkarbladen och på det svarade kvinnan nej. När bosse då förklarar att rengöring är A & O för torkarnas effektivitet så verkar hon helt oförstående och frågar: "varför får man ingen information om detta?" (hon menar förmodligen när man köper bilen.) Stackars Stackars människa! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än på bussen." |
|
gangsta_toth |
Frågorna verkar ju vara något "prepparerade"... Om nån ringer ovh frågar nått, så tro fan att han har just dom grejorna framplockade... Mvh, Robert. |
| gangsta_toth: Det kallas 'redigering' och är en ganska vanligt förekommande företeelse i TV. Det är ju inte precis direktsändning av de där programmen utan han har ju självfallet valt ut vissa människor som ringt eller mailat honom som han sedan hjälper. | |
gangsta_toth |
Att det skulle vara redigerat har slått mig, men det får det inte till att verka mer seriöst. Mvh, Robert. |
|
Gangsta_toth: Misstänkte att du förstod det, jag skrev mitt inlägg med en överdos av ironi kände jag själv efteråt, inget illa ment. Hur som helst, jag misstänker att han väljer problem för att visa variationen inom bilmekandet, att sen vissa av de människor som kontaktar honom inte har direkt råkoll på bilar visar kanske mest på den bristande kunskapen/det bristande intresset bland många bilägare för sitt eget fordon. Tänker på damen med torkarbladen men även på mannen som bytt oljan i sin växellåda med den från en annan bil och inte ny, fräsch olja. |
|
gangsta_toth |
No hard feelings här inte. När jag såg Avsnittet med killen och automat-lådan visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Efter det så är min uppfattning att programet är till för dom som absolut inte kan något om bilar. Inte för oss som i allafall vet var man kan hitta avtappnings-pluggen... Mvh, Robert. |
|
..sen är ju gratis reklamen för Carlkvists Bil i Tingsryd ( där Bosse troligen jobbar..) ganska uppenbar... ( Länk ) Personligen tycker jag att det är roligt att se på Bosse, men risken är stor att han skapar en "Timell-efffekt" av TV tittare som hellre än bra ger sig i kast med arbeten dom inte klarar av och förstör mer än dom lyckas fixa till... ( Timell-Effekten = den stora ökning av vattenskador p.g.a. av GDS arbeten i våtrum i villor som uppstått på senare år till följd av div. TV program som visar hur enkelt det är..) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Svärd |
Seriöst eller inte. När killen med Opel Vectran ringe in och hade problem efter ett oljebyte i automatlådan började man ju fundera på om det var ett fejkat samtal. Bosse frågade om den gick sämre än innan och det gjorde den ju. När han sedan frågade om han hade fyllt på rätt olja sa Opel-mannen; Nja, jag tog beg. motorolja från en Volvo 240. Ojojoj, då fick Bosse förklara för Opel-mannen att så får man absolut inte göra!! Ajjabajja!! Hoppas ingen på detta forum gör så!! Men kul att se på är det iallafall!! //Martin |
|
Som sagt, klart kul att titta på. Sen måste ju produktionspriset vara en bit lägre än för Trafikmagasinet som har färre tittare och alla bara gnäller på... Kanske blir TM med "Bosse-style" i höst ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Timelleffekten är inte ny... den skapades av Christer Glenning när han i Trafikmagasinet visade hur man byter bromsbelägg. Min nu pensionerade far har haft egen bilverkstad i 35 år och han fick då det programmet visades väldigt mycket jobb med att hjälpa de som gått bet på Glennings instruktioner. Värsta exemplet var mannen som kom körandes!!! med bilen, klev ut och gav ett bromsok till min far och sa att bromsarna inte funkade. Han tyckte att det var så trångt i hjulhuset så han klippte av "den där slangen" och satte oket i skruvstycket för att byta klossar. Tycker att det är farligt med "hemmapular program", det lockar alltförmånga att göra saker de inte kommer att ha en möjlighet att slutföra korrekt. Bosse i all ära men han får nog vissa att tro att de klarar mer än de gör och det är farligt i såväl våtutrymmen (Timell) och bilar i trafik. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.