|
|
|
|---|---|
| hur många nycklar ska det vara med till en bmw -97 | |
Daytona |
till min e36 328 cab -96 fick jag med två nycklar med fjärrstyrning och en s.k. "servicenyckel". Daytonan=Länk |
| vad är en servicenyckel? | |
Daytona |
det är en nyckel som har ett grå grepp och som är utan fjärrstyrningsknappar. Vet inte varför den kallas "servicenyckel". Daytonan=Länk |
| har alla en sån eller? | |
Daytona |
Alla bilar ska väl ha en sån, men sen om man lyckas få med den vid importen eller vid köp är en annan sak... Daytonan=Länk |
ant |
Har för mig att en servicenyckel bara ska fungera till dörrar och tändning, inte baklucka, hanskfack osv? Stämmer det? ========== Länk |
Daytona |
Just det. Kanske därför det heter servicenyckel. Så man får ha sina grejer ifred när man lämnar in bilen på service t.ex... Haha!!! Daytonan=Länk |
|
Det skall också vara en liten plastnyckel som man skall kunna ha i plånboken som superreserv om man lyckats tappa bort sin "normala". Om du inte har alla nycklar rekommenderar jag att du spenderar 400-500 spänn för att låta BMW kolla vilka nycklar du har och vilka som fortfarande öppnar (och eventuellt larmar av bilen). De spärrar då av de nycklar du inte har + att du ju kan beställa en ny om du vill ha fler. Görs via DIS:en så inget man gör själv. |
|
Daytona |
Plastnyckeln är nog den servicenyckel som jag tänker på. Men om man har fjärrstyrt bmw originallarm, kan man då låsa upp bilen med servicenyckeln så att den kopplar ur startspärren? Daytonan=Länk |
|
Hmm.. Till min E36:a fick jag 4 nycklar. En stor med belysning, en "vanlig", en plånboksnyckel och en servicenyckel. Vet inte om det var rätt eller så, men jag inbillade mig att det var alla nycklar. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det skall finnas 4st nycklar. 2 vanliga el. med fjärr(om inte fjärr,en med bel.) 1 servicenyckel 1 plånboksnyckel Servicenyckeln kan på min endast spärra handskfacket då bagaget är åtkomligt från de fällbara sätena,så nyttan av den är väl inte för stor. E36-95 Henrik |
|
stefannorr |
rätt svar hade he rik...... |
|
ja har 4 st.... ///FrIIk/// |
|
| 4 st har jag med.. Min kompis har däremot bara en, han köpte visserligen av privatperson och inte av aukt BMW-försäljare. Med bara en nyckel hade jag inte sovit så gott om nätterna kan jag säga | |
|
båda mina bmw:s har jag bara haft en nyckel till men iofs. hade jag larm på mitt ex.(carguard 950s) båda är privatsålda osv. den jag har nu (316) finns det inget stöldskydd på alls, men peppar peppar så har jag fått behålla hon utan mardrömmar Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
Marcel |
även jag har 4 st. |
| Åk till en bmw verkstad och be att få en s.k. nyckelgaranti så får du reda på hur många nycklar som är uttagna och hur många som finns"kvar". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.