|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur beter sej bilen om lamdan strular och vart sitter den på en 525 från -94:a MVH Totte | |
|
Hej! Titta här! Länk Giza |
|
Ronny Simonsen |
Lambda-problemer er vist veldig vanlig på BMW 90-93mod. Det virker som om ingen vet med sikkerhet hva som er årsaken til problemene, men jeg har en misstanke om at ECU'en er synderen. Jeg har måtte bytte Lambda 2 ganger på 2år. Første gangen sa bmw-mekanikeren at årsaken var en feil i Motorstyringsboksen og at de måtte skifte en chip. Nå etter 2år så sluttet Lamdaen å fungere på nytt. Kjøpte nå en uorginal Lambda for jeg vil ikke betale 2000,- nå nytt. Nå har jeg drevet med feilsøking og har selv funnet ut at forvarmingen på Lambdaen ikke fungerer slik den skal. Når man starte motoren, så skal Lamdaen varmes opp av et varmeelement slik at den hurtig når driftstemperatur på ca.300grader. Lambda fungerer ikke før den når driftstemp. Dette tar ca.30sek-1min. På min bil så er bare varmeelementet innkoblet i 5sek for så å bli frakoblet. Dette er ikke riktig! Har byttet relè uten at det ble bedre. Da er min konklusjon at ECU'en som styrer dette, ikke gjør jobben sin riktig, men det er ikke registrert noe feilmelding i loggen på ECU'en. TIPS! La motoren og katalysatoren bli kald. Koble til et voltmeter på de to hvite ledningene til Lambda. Start bilen og se hvor lenge det står spenning på ledningene. Forsvinner spenningen for tidlig, så er ikke Lambdaen varm nok, og vil da ikke fungerer før eksosen varmer den opp og det tar mer enn 5min. Da går motoren for lenge uten Lamdajustering som kan medføre ødelagt Lamda og i verste fall; Katalysator. Lykke til! -- mvh Ronny Simonsen Narvik - Norway BMW 525i 24v 1990mod. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.