|
|
|
|---|---|
|
Var ute alldeles nyss och lekte lite med E28an, varvade den till 5500rpm då small det sen rykte det utav helvete under huven... Stängde av bilen snabbt och gled in till kanten och öppnade huven... Fullt med kylarvatten överallt men såg ingenting som gått sönder så jag startade bilen och kikade så tempen var riktig sedan åkte jag hem till en polare och kollade lite mer där... Då märkte jag att botten av kylarn var helt färdig, med andra ord har så har jag sprängt kylaren... Under tiden jag var ute och lekte så hade jag normal arbetstemp hela tiden och alldeles innan den sprängdes hade jag det också... Min fråga är nu varför sprängdes kylaren??? Och behöver jag bara byta kylaren??? //Cosmos Vadå Väghållning?? | |
|
Glömde skriva att då jag åkte till min polare så fungerade inte servon under 1200rpm... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
En gissning är att din kylare var ganska igensatt innan "smällen" (Borde ju ge en viss tryckökning). Att sevon inte funkade på låga varv berodde sannolikt på att du fått kylvatten på remmen så den slirade. |
|
|
Ok med andra ord borde det inte vara någon fara för toppen eller nått sånt utan bara igensatt kylsystem... SKa riva idag och gå igenom alla slangar och det jag kommer åt sedan tänkte jag sätta ihop med ny kylare och testa... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
Problemet är löst, det var kylaren som va igensatt... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.