AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.277

motorfel på m5

jag har otur.. min kamaxel har går av, helt otroligt...

jag funderar var man kan få tag i en beg.

jag har lagat motorn efter kamkedjeras, o kammen är det sista jag har kvar/// tomas

kolla på bildelsbasen.se dom har massa saker
eller på salu saker på bmwpower

Mvh

Niclas

Team turbo addicts

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Du har tydligen bara problem med din motor. Tråkigt att det ska bli så.

MVH: Zander
ja visst är det tråkigt jätte tråkigt tillomed... men nu vet jag att allt är sjyst o då menar jag allt.. jag har tillomed bytt styrväxel, så nu ar de fan inget mer som kan gå sönder... bilen har blivit mycket dyr med tiden, de har blivit billigare att köpa en beg. motor för 20000kr men som läget ser ut nu kan jag ha köpt 3st...

men nu är det en kam jag söker så hör ni något so skriv o tala om de... det är ju bara kammen o inställning kvar sen är de bara att lyfta i hela packetet.. ca en dags jobb../// tack för att ni finns// tomas

52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90

Hej...Falubildemontering har en 3.6 91a och 3.8 92a stående där

dom vill bara sälja hela motorn för 20000kr

Länk

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Har en kompis som har två stycken kammar till en 3.6:a liggandes (han har bytt till Dr. Schrick). Du kan ju maila mig om du är intresserad så kan jag höra med honom om han vill sälja.
hej alla bmwfans....

nu är jag lite gladare för nu har jag fått tag i en kam som kommer i veckan, sen så får vi se hur länge det håller till nåsta gång, men det är skönt att veta att man har satt dit en ny styrväxel oxå, så man slipper döglappet i ratten...

men åt andra sidan har jag inte fått kammen än, så man ska inte ropa hurra än.

dessutom undrar jag om lösa ventilbrickor, kammen ska ju skimsas in ( avgas).. kan man köpa sådana lösa o vad kostar dom???? /// tomas

Jo
744
Jonhny
745 -85
Vad har man för säkerhet när man köper en motor på skroten ?
20000 för en m5-spis är ju inte direkt billigt. Inte så skoj ifall den är helt slut när man får hem den.
ingen.. sen är de ingen som har köpt en motor eller

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Jonhny:
Lättast är ju att kolla upp skicket så toppen är ok. Det andra är inte så dyrt att skaffa fram.

MVH: Zander
BMW Wibban
skrotarna säljer motorer med garanti, tror det är 24 mån
52
447
528:n
528i -96
Ingen risk att skrotarna ger 24 mån garanti på en M5 motor för bara 20t!!!!! Önsketänkande!!! Men en testad och genomgången motor har väl runt 1-3 månaders garanti. Du får dock stå för alla i och urmonteringar.....Lycka till. Vänliga Hälsn: Nattugglan
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
tester en sak bara.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.