|
|
|
|---|---|
|
För en tid sedan skrev jag följande inlägg: "Jag skaffade mig för en tid sedan en 316i compact -00 vilket är den första BMWn jag ägt. Efter många bekymmer med allt från växellåda till koppling verkar den nu fungera någorlunda. Jag kanske ska nämna att den bara gått 3900 mil. Nåväl, i vintras började jag lägga märke till ett sorts slammer/oljud i framvagnen någonstans där det låter som att något metallföremål ligger och dunsar mot nåt annat med ett dovt ljud. Det låter inte som metall mot metall utan dovare. Det verkar inte ha nåt samband med motorvarv och egentligen inte heller med hur fort/sakta man kör. Jag kollade om motorhuven var justerad så att den inte låg och vibrerade men den var just. Efter att för en tid sedan ha bytt till sommardäck så börjar detta oljud bli till en plåga." Efter att ha läst ett stort antal inlägg tror jag mig nu kunna säga att det måste vara stötdämparfästena fram som är mitt problem. Så min nya fråga är: Är det lika "enkelt" att byta fästena fram som det verkar vara att byta dom baktill? Om inte, är det någon av er proffs där ute som gjort det och hur gick du i så fall tillväga? Tacksam för detaljerat svar eftersom jag inte har skruvat på länge -- Kent | |
| Woops, inga svar.... Finns det ingen där ute som gjort detta??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.