|
|
|
|---|---|
|
Köpte nya Sport auto idag och läste genom deras supertest av nya 911 GT3, woow vilken bil. Är ju en BMW fantast, men det måste erkännas att det är frestande att beställa en Gt3:a. Biljäveln avverkar nordslingan på 7.54min, Hockenheim korta på 1.13.2min, 0-100km/h = 4,6s 0-200km/h = 14,8s. Detta fullutrustad med inredning, ac mm..... Han någon nån aning om hur M3 CSL kommer att matcha detta...??? Hoppas att kunna få till en provkörning under våren av bägge bilarna så att man kan jämföra lite...... // Rocco | |
|
M3-Roco: Men det känns som om pengarna som man måste slanta upp för att ev kanske är lite mycket eller?? Vore trevligt att få höra lite ifrån dig efter provkörningen/Tack Eller M3 som vinter/sommar bil och låter GT3 stå på parkerad på ringen:)) |
|
|
starre: Ja, tänk att få ha en sån bil stående vid ringen, bara väntande.... Visst är det mycket pengar så det få väl dröja ett tag, men som sagt vilken kärra....... // Rocco |
|
| Nya GT3:an i Club Sport svid känns svårslagen. Vilket rått ljud!! | |
|
BTW: Är det någon som vet om man kan importera Gemballa, Techart, RUF eller andra Porsche tunares färdiga Porschar? Jag misstänker att det är som med ACS, Hartge o.s.v., d.v.s. att de inte är reggade som biltillverkare som t.ex. Alpina. Inte för att jag kommer ha råd med någon inom överskådlig framtid, men... /Wille |
|
|
Det går egentligen inte att regga en sådan bil i Sverige men en del har ju lyckats. En kille i stan jag pratade med igår tog hen en RUF -89 som han reg. bes nyss. Det va ett rent helvete iom avgasrening och allt. Men han lyckades iaf efter mycket om och men. Det finns 2 st i Sverige vad jag vet. En annan i stan tog hem en Gemballa GTR500 men lyckades aldrig regga den så han fick lämna tillbaks den :( Det enda sättet är att köpa en original bil och sedan skicka ner den till den tunern man har tänkt sig för att komma förbi problemen. |
|
|
Kolla med Weels 4 u dom säljer Gemballa tuning delar. Länk |
|
| Och här kan du köpa det som behövs för effekten (och allt annat med) Länk | |
|
M3-Rocco, Tror tyvärr inte att CSL:en blir fullt lika snabb men man kan ju alltid hoppas. :) |
|
|
Har jag alldeles fel eller har jag drömt ihop 4.8 till 100 och Nordslingan på 7.59 för M3 CSL:en. Antar också att de ändrat utväxligen något för att få den relativt stora minskningen på "till 100" tiden. Samt att jag sett fabriksuppgifter att den skall vara 110 kg lättare men om man kollar de angivna vikterna mellan vanliga M3:an och CSL:en är det typ 180 kg som skiljer. Johann: Du kan väl spara 50-60 kg bara på att byta framstolarna. Och som jag skrev i en "drömbilstråd" en GT3:a vore ju inte fel som shoppingbil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.