|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som tidigare påpekats om och om. Jag har sökt på inlägg och hittar inte något. Har en 635 från -84 19000 mil som blir varm vid kököring och stillastående. Tempmätare går till det röda men inte in på det. Har bytt fläktkoppling, kollat vattenpump. När jag slår på full värme i kupen så gåt tempen ner. Vad göra? Tobbe |Oo=00=oO| | |
| Hur fräsch är kylaren? Testa att spola ur den | |
|
Troligtvis original. Dvs 19 år gammal!?! :? Gör jag som jag tror? Koppla loss den från bilens system och fram med trädgårdsslangen? Tobbe |Oo=00=oO| |
|
| Sök på fläktkoppling så borde du hitta en massa info. | |
|
Fläktkopplingen är 4 månader gammal och tidningstestet funkar. Den är "trög" när bilen är varm. Men jag skall pröva och söka igen. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
| Ojsan, såg att jag inte läst ditt tidigare inlägg så noga.. Du hade ju redan bytt den. Sorry, missade det :-/ | |
|
Har du AC? På vissa modeller (till exemple min) finns en extra elfläkt som skall starta när AC:n går. Inga problem när du pressar bilen hårt? //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Jepp! Har AC men jag använder den inte pga lite gas. Skall fylla den nästa vecka. Skall pröva imorgon och se. Var precis ute en runda och körde fiiiiint. 20 grader, kväll och en BMW är en superkombination Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Glömde fråga om termostaten, nyligen bytt eller kanske dags? //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Kan den spela någon roll. Iofs går bilen jävligt dåligt när den är varm. På morgonen till jobbet går den som ett skott. Skall nog åka till BMW imorgon och handla termostat. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
ormen |
vi har spolat en alfa en gång med riktig brandslang.... h-e vad skit det kom ut.... massa gägga o småparticklar.... el halv hink... så visst han det hjälpa med högtryck.... proceduren var enkel... loss med kylare--- både in o ut... o sen blåsa på.... utan kylaren påkopplad alltså..... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
ormen |
rättelse: en halv hink... så visst kan det .... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.