AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
807

Reportaget i Trafikmagasinet = Framtida problem!?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bara så länge man inte riskerar bilens och personens säkerhet går sådana tipps utmärkt.
Jag undrar bara vad ni har fått ifrån att det här är "erat" forum ifrån?? Ni och dem, trainees och ni?? Att flertalet av er besitter stora kunskaper på BMW är helt ställt utan tvivel men den här attityden vi och dem är inte bra. Jag besitter stora kunskaper i matematik och fysik och hur skulle det se ut om jag betraktade universitetet som "mitt" och att jag irreterade mig på alla "dumma" studenter som ställer samma idiotiska fråga år efter år.

Dessutom så har alla inklusive ni möjlighet att ignorera frågor som ni inte vill svara på genom att helt enkelt inte läsa dem.

Jirar
Vissa här på BMW power tycker jag är riktigt jäkla löjliga som ens tar upp en sån här diskussion.
Självklart är det väl jättekul att det kommer in nytt folk som man kan ge lite tips och råd, eller som själva kommer med bra inlägg.
Alla är tyvärr inte proffs på allt som gäller bilen och dess funktioner, frågor måste få ställas när och hur som helst utan att vissa blir irriterade och alltid hänvisar till "se tidigare tråd"
Detta är ett Forum där frågor ställs dagligen, och där det är viktigt tycker jag att det måste få fortsätta på det viset.
Har man hört frågan tidigare så räcker det med att man tar ett beslut, vill jag hjälpa till eller så kan man ju faktiskt bara klicka sig vidare eller?

Folk man inte gillar eller deras inlägg kommer det alltid att finnas, det är bara att acceptera eller surfa vidare till en annan site.

M.V.H JJ

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej robert4!

Vart nämns forumets ägande?
En anledning till att folk som ställer välfrekventa frågor blir tipsade om att använda sökfunktionen kan vara den att det är lite svårt att sitta och samanfatta en hel tråd, plus att frågeställaren kan se om något i svaren har varit osäkert och ifall det "bollats" med idéer och lösningar.
Däremot tycker jag att man kan kräva lite vänlighet, då det varit folk här som inte haft speciellt trevlig attityd.
Vill man ha hjälp får man fråga vänligt, annars är ju risken att man inte får någon hjälp över huvudtaget.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Magnus 18.
Hela din rubrik andas ägande. Problem för vem??? För er eller oss??? Det var attetyden jag ifrågasatte och min frågeställning var retorisk inte bildligt.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
robert4: Har du läst första inlägget över huvud taget?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Självklart har jag det Jesperado.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Då förstår jag faktiskt inte vad du hängt upp dig på...

Först: "Vill först och främst säga att jag inte är negativa på något sätt utan detta är endast en allmän fundering som jag kom att tänka på idag."

Och som avslutning: "Vill ännu en gång understryka att jag tycker verkligen inte att det var dumt att siten blev omtalad så att de kommer fler folk hit, tvärtom då de flesta har bra och trevlig attityd och besitter en stor mängd kunskaper inom olika områden och det bara är ett fåtal som kan/vill vara trevliga."

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Såg ett fel i min text nu när Jesperado hänvisade till det.
"...kunskaper inom olika områden och det bara är ett fåtal som kan/vill vara trevliga."

Det ska självklart stå "...ett fåtal som INTE kan/vill vara trevliga".
Jag hoppas att de flesta förstått att ordet saknats... =(

robert4: Det gäller självklart alla som använder forumet, kanske rubriken var dumt formulerad ur det perspektivet.

Mvh Magnus

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Gasar-Magnus: Missade ditt btw, brukar alltid kolla när det kommer en E39 Touring, men nu kommer jag att känna igen den. Ska hälsa om jag ser dig. =)

Mvh Magnus

Länk
Synd att du inte ser min poäng jesperado, läs mitt inlägg och ta intryck av situationstecken och det genomtydliga exemplet med vilket jag försökte förtydliga min poäng.

Att det skulle medföra problem för xxx att det kommer en massa nytt "folk" och ställa frågor som redan ställts är för mig ett stort ?.

Jag ser nu när jag skriver att du också kunde se att rubriken kunde vara lite felformulerad, Det var det jag sökte och är mycket tacksam att min poäng uppfattades korrekt. Ber om ursäkt om min reaktion blev lite överdriven.

Det sissta var riktat mot Magnus18. Blev lite stressad :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.