AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
392

Konstig sladd under handsfacket?

do
93
doffe
328i -96
Hej

Jag har kört så j"#¤% fort så inredningen gått sönder :)!

Precis under handsfacket så hänger det ner en bit av inredningen.
En sladd har har börjats synas där bakom mer och mer. Idag så hade den åkt ut en bra bit och jag drog ut den. Till min förvåning så satt den inte fast i ena änden utan det var bara en svart sladd men silver längst upp och grön liten plastdetalj på toppen.

Vad är det för en sladd?

(Går bilen fortare om jag kopplar in den?:))

mvh doffe
stefannorr
Dök upp något liknande när min var inne på service,i samma veva som ja såg sladden så slocknade yttertempmätaren så var övertygad om att den tillhörde den och att dom glömt koppla tebax den och därför displayen till yttertempen slutat lysa.
Lämnade in bilen och sa var sladden stack ut,bad dom komma ut och kolla men de var lugnt lämna den bara så fixar vi det.
När jag kom tebax på eftermiddagen så sa dom..öhhh vi hitta ingen sladd!! va sa jag?! tog ut dom och visade och där hängde den tydligt,visade sig enligt dom vara någon sladd som var fördragen eller använd till mobiltelefon,den såg ut som du beskriver.
Det bra med det hela var att jag fick displayen gratis fixad
do
93
doffe
328i -96
aha,,, låter som om det är någon sorts mobilsladd då...

tack för hjälpen

mvh dofef
stefannorr
Kan nog vara så eller kanske fördragen sladd till stora färddator eller annat?
Men har du inte märkt någon skillnad och inget som släckts ner eller spökar så är de säkert som mig nån gammal eller fördragen sladd till mobil.
do
93
doffe
328i -96
stefannorr: Nej ingen skillnad... förutom att det blinkar att spolarvätskan är slut...:)

Sladden ser helt oinkopplad ut så det bör inte vara nåt som lossnat...

tack för hjälpen

mvh doffe
stefannorr
Ok..har bara yttertemp o klocka på min,så vet ju inte hur de är med din checkkontroll om den möjligtvis känner av spolvätskenivå iså fall kan de ju vara givaren till den som sladden tillhör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.