|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag för några dagar sedan snackade bilköp med farsan blev han asförbannad... Jag nämnde att jag hade en BMW 325 (E30) på g, då utbrast farsan: "Va i h-vete säger du, du som tänkte köpa en -censur-!" Jag: "Ja men det var för ett par år sedan när jag var liten..." Farsan: "Om du köper en BMW så kommer jag inte att röra den!" Jag: "Farsan, fast jag köper en -censur- så kommer du inte du få röra den! Då sa han såhär när han upptäckte att ingenting annat hjälpte: "Köper du en BMW så kommer jag inte prata med dig mer..." (!) -han menade det... Han vill att jag köper något vettigare, "mindre livsfaligt" och ekomnomiskt som t.ex. Volvo... Jag höll på att skratta ihjäl mig efter denna diskusion. ---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info--- | |
|
Byt farsa eller flytta ut (om du inte redan gjort det)! Volvo, mer ekonomisk? Möjligtvis i försäkring (om du inte väljer en turbo då går det nog jämnt upp). ;) |
|
|
Ja hur en volvo skulle vara med ekonomiskt fårstår jag inte. Vad har han imot att du vill ha en BMW då?? bobby |
|
|
viss BMW e dyrt o laga men volvo går sönder oftare =) o de blir fan inte billigare i längden då =) hälsa din farsa de =) mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Inte så snyggt att idiotförklara sin farsa så här officiellt... roadZter |
|
|
he he med attityden mot BMW hn har så lär han nog inte hänga på BMW forumet så det är nog ingen fara.... Min flickväns farsa gillar inte hgeller BMW men jag tror bara han är avundsjuk.... Han fick provköra min MW en gång och då kom han tillbaka med en jävligt brett leende... Han sitter och svär hela dagarna om att han skulle ha köpt en SAAB 9-3 SE istället för en 9-3 S.... kan tillägga att jag kör ifrån honom ganska lätt :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jäklar vad jag stavar illa.... Jag skriver nog snabbare än vad jag tänker, eller så har jag gått upp i vikt och fått fetare fingrar... får nog köpa ett tangentbord med större knappar. ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Hur slö e hans saab om en 316 drar ifrån honom?... | |
|
Här jävlar var vi fördomsfulla varför inte säga: Hur snabb är din 316 om du drar han saab.... Vad är det som klingar så jävla illa i ordet "316" i medel Svenssons öra. Kolla upp vad en "9-3 S" väger och hur många hästar den har så förstår du direkt. ----------------------- Min E30: Länk |
|
| MAn frågar inte hur "snabb" en 316 är.. :) | |
|
ursäkta om jag brusade upp... är bara så trött på och höra va folk tycker om 316.... Du kanske förstår mig om du läser den här tråden... Länk Den är tydligen patetiskt att styla en 316 det är ingen mening och så vidare.... Det är ju liksom inte motorn du stylar... Dock tycker jag att M-emblem ska sitat på M-bilar.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
| :) ingen skada skedd. Skit i va andra tycker... Styla på du! | |
|
Aja, säg inte det, jag hade en lätt drabbning med en enkelpipig e36:a idag och han skottade på bra, förvånansvärt bra ös i hastigheter från 130 ungefär. klart att det gick att hänga på men den pep iväg såpass snabbt att jag blev imponerad. Sen om det var 316,318 eller 318is det vet jag ej. |
|
|
Hubbe 325 Det är mig veterligen bara 325, 328 och M3 av E36 som har "dubbelpip". 320 och 323 har "enkelpip" original. Det kan med andra ord varit en 323 du körde mot vilket kan förklara varför den gick så bra. Micke |
|
|
Jag tycker att du ska köpa en BMW men en volvo ÄR biligare. Det är bara dumt att tro något annat. Ta tex en E30 och en 240, nästan allt till 240 är biligare än till e30. Desutom är volvo känd för två saker säkerhet och slitstyrka i alla fall på äldre volvos. Men det är bara det att volvo är fulla och tråkiga. |
|
|
Jävligt fina bilder! (Bilen också) :) |
|
|
Suck! Fel tråd... :)) |
|
chrille70 |
(En liten gnutta offtopic kanske...?) Var inne hos BMW-handlarn här i Umeå nån gång i vintras. Då stog en av säljarna och en äldre man i bilhallen och hade en livlig diskussion om BMW:s vinteregenskaper. Farbrorn menade att BMW var livsfarliga i vinterföre, helt hopplöst sladdriga med sin bakhjulsdrift (en vanlig fördom mot BMW och det inte stämmer verkligen inte på de nyare bilarna med antisladd). Då kontrade säljaren med att säga: "Far ut och provkör den så får du se att det inte stämmer. Den går nästan inte att få sladd med. Och om du lyckas få sladd här ute på parkeringen och sladdar in i väggen så får du den, JAG LOVAR" Undrar just hur säljaren skulle ha sett ut om gubben verkligen fått sladd. Skulle ha varit lite kul att se säljaren ge bort en lätt plåtskadad nästan ny 525i M-sport... / Chrille |
|
targa, 'Fulla och tråkiga'! Syftar du på förarna då eller!? En riktig BMW-förare är rolig när han är full! ;-) Micke |
|
|
Volvon är helt klart billigare i inköp men är den så mycket billigare att köra o då menar jag bensinförbrukningen. Bobby |
|
|
Hubbe: precis som konstateras ovan så är 323 också enkelpipig. Den har 2.5 liter som din bil, dock 170 hkr men bättre bottenvrid än i din bil. Det resulterar i att de gånger jag testat min fd 323 coupe mot 325 coupe i farter du nämner så blir 325an om än ytterst lite, ifrånåkt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.