AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.480

Gnisslande torkare

Torkarna på min 518 -90 gnisslar alltid när dom passerar ett visst läge på vindrutan. Jag har testat att bytta torkarblad, det hjälpte inte. Gnisslet försvinner dock när det regnar riktigt mycket. Någon som har tips om var det kan komma ifrån?
Är det inte normalt? Har ej tänkt på det innan men kan ju kolla om min e likadan. Tort gummi som drar mot en torr vindruta borde väl gnissla lite?

Mvh/Soki

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag har samma problem. Det är torkarmekanismen som gnisslar. Min mekanismen är helslut vilket resulterar i gnissel och ett glapp på passagerarsidans torkare så att den tar i huven när man kör dem!
okej, är detta dyrt att fixa? Nåt man kan göra själv?

Mvh/Soki

Det där känner jag också igen, att den slår i huven på passagerarsidan! Vad kostar det att fixa det som sagt?
Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Min "passagerar torkare" gnisslar oxå och det är inte bladen.
Hade med vart intresserad av vad det kan vara.....

//Johan

Beat My Wagon
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
En ny mekanism kostar 1800 hundra kronor att köpa på BMW sen får man byta själv för att spara arbkostnad..det är en hel sats man köper,tyvärr ett mycket vanligt fel..höger sida vissnar
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Går det att borra upp lagringarna och pressa i stål bussningar, har inte tittat men antar att det är alu i mekanismen som ärgar. Min slår nämligen i huven ochså, har ifjol bytt en led i mekanismen fram som var så utsliten att den hoppat av.
Baktorkarn kärvade för mig ifjol men det räckte med smorning, i min mors v70 behövdes även mycket våld för att få lös den bakre torkarn.
Så det är inte bara BMW som valt ärgande alu i dessa lösningar.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du kan väl alltid prova att att göra som du tänker..finns en del skrivet om problemet men har inte sett någon här som har gjort annat än satt dit en ny apparatur
Borra upp och svarva nya i mäsing borde väl fungera, eller nylon! Anars om det inte är så glappt så ta isar och FETTA in dom ordentligt!

_____
-ridern-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.