AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
452

Vad begära för min 540-96?

15000mil,all utr inkl tv ej elstolar men skinn, oxfordgrön,
full s-bok, imp 99
Lite stylad med Hamann läpp,m vinge,njurar, 18"med nya däck,sänkt 6xvita blinkers...ny bes ny servad

ska man sälja med styling eller skall jag göra den till 100% orginalskick med orange blink mm?

har väl tänkt med styling ca 168000kr utan 150000kr
Mmmmm....en arbetskamrat köpte sin sv-sålda 540 med 12000mil på mätaren,utan skinn dock,för ung 1 år sen o han gav under 150" i vart fall...Skulle tippa på att din bil helt original betingar ett värde mellan 130-140,kanske ännu lägre.....
Scheckheft
Hej, att du har stylad din bil höjer nog inte värdet men gör den kanske mer lättsåld (om man gillar Hamann). Spontant känns ditt utgångspris på 168 000 kr på tok för högt. Dawwes bedömning känns mer realistisk. Utbudet av BMW i Norrbotten är rätt litet om man jämför med södra Sverige. Möjligtvis att du kan få någon tusenlapp till.
Lycka till

Mvh
Scheckheft

Ja jag tror Norrbotten ger en fördel, Kan ju nämna att jag sålde min 316-91 med 17" 19000mil, bruksskick för 51000kr så visst ligger bilarna högre här, men då finns det inte heller lika mycket köpare...
Måste knäcka 100 gränsen!!!! =)
Skulle tippa på 125-135 KSEK utan spoilerateraljerna...men det gäller här nere i Södra Sverige...om det skiljer marknat norröver vet jag inte. Av en del annonser att döma känns det som att en önskan om rejält betalt är vanligare norröver...om de får det eller inte är svårt att sia om.

Positivt med din bil är att den verkar bra utrustad, negativt är att det är en 96:a, förstå årsmodellen var behäftad med en del strul, läckande lister, ABSlampa och några grejer till.

Vill slutligen önska dig lycka till med din försäljning!!

/Simon
blev erbjuden ca 140000-150000kr av en BMW firma nåstans i södra sverige ,skulle få ge ca 20000kr imellan mot en 328-98 med helskinn och bra med utr samt 18" fälgar, dock hade denna bil gått ca 15000mil inbytespriset var utan styling... Tyckte det lät ganska bra..

Fast då kan man lika gärna sälja den för ca 138000kr här och bespara sig resan söderut..

jaja den som lever får se hur det går!!
Var 328an en e36 eller e46?

/Simon
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg håller Simon_ens nivå som rätt rimlig.
Mvh
Asken
M3g-power,

glöm inte bort att du sannolikt inte fick pruta på 328an....med det inbytespriset. Ofta går det att pruta bra utan inbyte....

/Simon
det var(är) en 328 e46
jag ska prova annonsera bilen så får man se, är det inga vettiga bud såkan man lika gärna köra vidare...Är däremot sugen på att byta bil..
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Om du skulle kunna byta din bil mot en 328 E46 så skall du nog inte tveka en ända sekund.
Fick 160000kr för bilen
M3g-power,

bara att gratulera till ett MYCKET bra pris!!!!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.