|
|
|
|---|---|
| Är det ngn som har en ide om vad det är som gnisslar när jag vrider på ratten. Ett gnisselljud hörs ibland vid rattutslag, detta verkar komma vid "torrt" väder. | |
cede |
Hej kan vara det fjädrande kontaksstiftet till signalhornet som är nött, så att plasten runt mässingsdelen tar i hade så på en e34 mvh. Anders. |
|
Har samma problem i min E36:a, hörde att det kunde vara just det, "Tut-ringen". Frågan är hur man smörjer den då... måste man plocka bort ratten... strulet med det är juh airbagen? tips? _____________ Jim AKA Wrekk |
|
cede |
Tror inte att smörja är en bra ide, ta bort ratten och byt stiftet. mvh Anders |
|
ta bort ratten... airbag o så då? _____________ Jim AKA Wrekk |
|
cede |
Osäker på det, hör med verkstad om det är något du speciellt skall tänka på, man vill ju inte ha airbagen i nian. mvh. Anders |
|
Jag la bara lite fett på banan där stiftet glider sen blev det tyst! ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Och låter juh bra det där.... men antar att det inte bara är att slita av ratten? om man har äääärbäg o så ;) _____________ Jim AKA Wrekk |
|
|
tack för tipsen, kul att det finns detta forum, mycket bra |
|
|
Men damn it... är det bara jag som har airbag eller!? ;) _____________ Jim AKA Wrekk |
|
cede |
Nej men kanske airbag och gnissel.....en del har ju allt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.