|
|
|
|---|---|
|
Var ska jag hälla i kylartätningen? I expansionkärlet eller? Kylaren läcker då och då,och tänkte prova med kylarcement innan jag byter kylare. Har använt sökfunktionen och sett att det funkat för vissa,men jag blev aldrig klok på var jag skulle hälla i det. //Larsa | |
Ingela |
tappa ur kylvatten . fyll på cementen i kylarn , kör runt det en halv minut .fyll sen på resterande kylvatten Ingela |
|
Hej trasigt är trasigt jag tycker du ska byta kylare det blir bäst i längden det är inte så roligt när det går sönder nästa gång och bilen kokar och det är 30grader varmt ute,läcker den nu så är den ju kanske dålig över lag. 540 touring-95 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Aldrig kylarcement i ett kylsystem om det inte är "naturkatastrof" kan skapa följdefel som igensatt värmeelement och kranar. Och hållbarheten är ändå tvivelaktig. Bättra att ha en dunk i bilen och fylla på vatten tills man kan åtgärda felet. ///MVH Hasso Länk |
|
Häll det i avloppet....... Kylarcement kan man använda på en skrotbil som rullar sina sista dagar..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.