AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
746

Knarrande förarstol:(

Tja!

Finns det fler än jag som har upplevt detta ytters enerverande problem. i mitt fall är det den vänstra dynan som knarrar som en gammal säng när man äntrar bilen samt när jag byter sittställning i stolen. Verkar som att det är yttersidan av sinnet som skaver mot plasthöljet fast det är bara min tanke. Kan det verkligen vara så att efter drygt 1800 mil stolen beter sig på detta vis? Det är nästan pinsamt när jag har passagerare i bilen och det kommer irriterande knarrningar under färden. Finns det något man själv kan göra åt problemet, eller skall jag påpeka detta hos närmaste BMW?

Tacksam för tips

/D
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Länk
Länk
Länk
Länk

Tillåt mig (utan att vara elak) gratulera till ditt första oljud...
(Var inne på e46fanatics och sökte på ett eget E46-oljud, dränktes i inlägg o hittade däribland ett där en kille skrev "Aw, how cute, your first rattle! Well, you'd better get used to it.")
Får hoppas att detta är ditt första och sista oljud, men risken finns tyvärr att så inte är fallet.

Sök på forumet och du skall finna.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ska tillägga en sak: Som du kommer att se om du söker lite mer så finns det ibland botemedel, diverse smörjor, tejp etc.
Jag har för mig att min TIS-skiva nånstans nämner nåt som heter Anti-Squeak-tape eller nåt liknande, har dock inte tillgång till skivan på jobbet. Men som sagt, sök.

Sök på forumet och du skall finna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.