AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
422

Nya 5-serien e60 redan ute?

Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Jag såg häromdagen vad jag inte visste fanns ute på vägarna än,
5-serien e60.Bilen jag såg kom körandes på Källbrinksvägen i Huddinge vid Fullerstabio i söndags 1/6. jag såg bara bilen som hastigast och det gick inte att ta miste på vad det var förnågot,typ e65an i fronten och typ peu**ut 406 i bak.Enligt bmwpowers nyhetsbrev så ska inte e60an finnas ute förrens 5/7.
Har någon annan sätt bilen Blåmetallic va den och jag såg inte regnr.
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Var det kanske den här bilen du såg?
Länk

/Anders
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Låg bakom en E60 genom söder tunneln i fredags, men jag är nästan 100% säker på att den hade ett 530 emblem (kan ha fel, de va mkt trafik) Men den va också blå metallic & reg nummret verkar bekant. Tyckte att den såg ganska stor ut.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
chrille70
Det börjar ju dra ihop sig till premiären nu, så vissa handlare har kanske fått ut demobilarna redan. BMW Sverige lär väl iaf ha ngt demonstrations-ex. De har väl något exemplar som de visar upp för återförsäljarna innan premiären, antar jag.

/ Chrille
Har också sett nya E60 på vägen, dock en mörkgrå.

-> Micke H

Blidde det någon shortshift?
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Såg den i går utanför frösundavik.
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
==Matte ! shortshiftern sitter monterad å verkar funka bra!

micke bmwcs#4911
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
En grå E60 snurrar omkring i Skogås/Trångsund..
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ett ord från bakåtsträvaren.

Tycker det ser lite konstigt ut då E60 inte har sidolister, lite japanskt, lite billigt. Sen är den ju lite kantig så den påminner lite om Nissan primera (den med delfinreklamen) om man bara kollar på mitten av bilen. Håller med någon ovan om peugot baklysenan men summa sumarum så blev det en ganska lyckad design, kankse inte så sportig och tuff/fräck utan lite mjukare/försiktigare och inte så aggresiv = lite anonym, men sticker ändå ut med lite udda former (personligen tror jag den försvinner i mängden bland alla japaner och stora fransyskor).
Får hoppas att nya 300an blir lite mer aggresiv/sportig då den ska tilltala en lite yngre målgrupp.

Har sett ett antal E65or ute på stan, den blir otroligt stor i vissa färger och mer behaglig i andra. Baken ser alltid otroligt stor ut och går inte riktigt ihop med fronten som är lite nettare (om man kikar på bilen lite snett bakifrån/från sidan). Annar så har jag nog vant mig med bilens former även om jag tycker att framlysena ser mer ut som en dålig kopia av ett par BMW fram lysen än som original BMW framlysen. Denna bil ser ganka pampig ut men på gränsen till för fet, lite för mycke jag är rik och märkvärdig, urvägen jag är störts bäst och vackrast. trotts allt rätt snygg.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Någon mer än jag som prenumererar på Teknikens Värld. Har tyvärr inte senaste tidningen framför mig men i testet av Mercedes E320 T får man lite vatten på sin kvarn vad gäller utvecklingen av designen hos BMW respektive Mercedes. TV skriver någonting i stil med att "medan Mercedes går från klarhet till klarhet (designmässigt) verkar BMW ha slagit sig in på ett riskabelt designspråk". Det är något som jag konstaterat i tidigare trådar. E60:s design må vara vågad och man kan inte klandra E65 och E60 för att vara konservativa i designen, men är det verkligen det en majoritet av kunderna vill ha? Personligen har jag, BMW-fantast sedan barnsben, börjat snegla på Mercedes nya E-klass. Stilren design som man inte måste "vänja sig vid" (som många tycker att man borde göra med BMW:s nya designspråk). Visst, ni kan kalla mig konservativ, i det här fallet är jag det. Jag vill kunna se att det är en BMW jag har. I E65:an verkar man till och med ha tagit bort körglädjen, enligt TV. En av BMW: starkaste egenskaper. Nu är det helt plötsligt Mercedes S-klass som är roligaste bil i sin klass... Tyvärr BMW.

Micke
E60 ska vara i försäljning från 1JULI.

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har precis fått provsetat den och skall kolla in DVDn om E60an ikväll, skön vagn helt klart, underbara stolar!:)
Froz-523
Verkar finnas ett gäng E60 i Sverige nu. Kolla in:

Länk

Ett flertal svenskskyltade!

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.