|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag var ute å körde min härliga bmw osså märkte jag att tempen hade gått upp till tre fjärdedelar och att det kom ånga från defrosten till framrutan. Jag stannade bilen och märkte att det pissade vatten under bilen, vid sprängkåpan ungefär. PS innan det här hände har jag haft problem med värmen. Vad man än gjorde så kom det het luft hela tiden, även om man hade på kallt eller ac:n. Roligt ställde på bilen igår osså händer detta.de e för jävligt!!! Ponta | |
| Beklagar sorgen! Har du lokaliserat var felet uppstod. Värmepaketet, topplockspackning eller bara en slang? (När toppackningen gick på 535:an, hällde det ut vatten i skarven mellan motorn och växellåda) Det är ju inget man vill uppleva på en vinkeltolva:-\\ | |
|
Hej Jag har inte hunnit lokalisera felet ännu...tror inte att det är toppen för den gick som den skulle när jag hade låtit den kallna för att köra hem...ska ta en titt på det imon.. |
|
|
De e såå jävla typiskt hoppas de löser sig !!! annars så passar du på att köra ned den i nåt gruv schakt fort som f-n lycka till ha de ! |
|
|
Hej! Det kan inte vara här (se länk nedan) eller kanske den 4-delade kopplingen under expansionskärlet? Länk Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
När expansionskärlet trycker ur sig vatten så kommer det ut just där du beskriver. Kolla så att inte vattenpumpen är på väg att haverera (radielt glapp). Låter som att värmeventilerna här hängt sig också. Kolla under mek.tips för att felsöka/åtgärda. Mvh. Patric Länk |
|
|
Tack för alla svar....ska kolla upp det imon ...I let you know! |
|
wiseguy |
BMWICEMAN Jag hade precis samma problem förra veckan. Detta är ett klassikt fel hos 7 Serien. Förmodligen har kylarslangens ring släppt eller så har kylarslangen spruckit (händer efter några år " korrusion"). Innan jag lade märke till detta så sade datorn -> Check Coolant Level. Stannade och då var det ånga över hela motorn. Jag fick nästan panik. Repareringen hos BMW bör gå på omkring 3000 kr, att fixa problemet själv är nog aningen svårt! OBS!!! Undvik att köra innan du har fixat detta problemet, även om du måste köra så bör du köra i sölig fart! Fred |
|
BMWICEMAN Lite för enkelt kanske,men har du kollat att du har cirkulation på vattnet.Öpnar inte termostaten så får du ett övertryck i kylsystemet som går ut via överfyllnadsröret som mynnar ut precis där du beskriver.Kanske lite "billigt" men värt att kolla upp termostaten.Ditt problem med värme hela tiden kan ju vara relaterat till ett ytterligare problem.Kolla så att värmecirkulationspumpen är ok. |
|
|
värmecirkulationspumpen? sitter den på/under värmeventilen? Var sitter termostaten? Ponta |
|
|
Har för mig att cirkulationspumpen sitter vi sidan om värmeventilerna på E32 (sitter under på E38) Om du följer den övre grova kylarslangen till motorn så hittar du termostatlocket. |
|
|
Men jag kopplar inte vad har den pumpen me att göra med värmen.......? |
|
|
Samma problem men en 735a. Ta loss termostaten och koka den på spisen tillsammans med en termometer och kolla att den öppnar för fullt enligt temperatur märkningen på termostaten eller jämför med en ny. Värmefelet hade jag med och det berodde på kärvande värmeventiler. Ta isär och rengör ev. smörj eller byt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.