AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
377

Stötdämparfästet? ?

Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Hur ser stötdämparfästet ut när den har gjort sitt,har ett klickande ljud från vänster bakhjul tror jag,eller kan det kanske vara länkarmslagringen bak,, på besiktningen sa han att det var nog bra om jag bytte det till nästa gång,men det var inte brådis,

Har försökt få loss skruven som sitter på stötdämparen inne i bagaget men den skruven snurrar men lossnar inte alls,,

Någon som kan ge mig några bra tips:)
Tackar på förhand
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Måste man inte hålla emot med en insextsnyckel i centrum på skruven?

rätta mig någon som har bättre koll!

Undrar samma sak.. Det slamrar från höger bak när jag kör över ojämnheter.. och kollar man på stötdämparfästet när någon gungar på bilen så ser man att stötdämparen rör sig upp och ner i fästet, ska den kunna röra sig lite eller ska den sitta helt fast?
och är det någon som har bra instruktioner på hur man byter fästen?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
På min så måste man hålla emot kolven med en liten nyckel samtidigt som man drar lös muttern. Så är det säkerligen på era bilar också. Kolla längst upp på kolven så ska ni se att där är antingen en skalle av nå slag eller ett insexhål.

När ni fått bort muttern så är det bara att skruva bort fästat från karossen och ta bort det. Det krävs då att bakvagnen är upphissad då fästat är monterat underifrån om jag inte minns helt fel.

Om ni är osäker på om det är fästet som låter så gör så här:
Tyng ner bilen bak så att fästet "glipar". Knyt då fast en stropp från ett takräcke (ett sånt i gummi) eller något liknande runt själva fästet mitt i "gapet". Nu har ni alltså tillverkat en proffesorisk bussning. Ut och provkör och se om ljudet har försvunnit. Om det är borta så vet ni vart felet är...

Jag körde med en sådan lagning i flera månader...

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.