AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
303

M5 bankörning dåligt betyg

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Testet gjordes för att testa dugligheten på bilarna under extrema förhållanden. Hur de betygsätts har mindre att göra med varvtider och mer av känslan bakom ratten. Efter första testkörningen av BMW M5 var Thed Björk exempelvis mycket besviken på körupplevelsen. Det var höga förväntningar som sjönk ihop i stor besvikelse, men som i viss mån kompenserades av bra varvtider. Körglädjen har egentligen inte så mycket med hästkrafter att göra även om de flesta av bilarna i det här testet har bra knuff i motorn.

Mip
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Konstigt test om det är något som räknas på bana är det väl varvtiderna? Mot vilka bilar jämnfördes m5an?
HJ
78
HJH
Opel Ascona 19Sr-73
Jeep Grand Cherokee -00
BMW M6 -06
Jag körde en gång för länge sedan en Alfa GTV 2.0 -81 på bana.Den var ack så mycket långsammare än andra bilar jag kört både förr och senare men känslan och närvaron i den bilen är något jag fortfarande kommer ihåg ! Alltså det är inte bara effekten eller varvtiden det hänger på.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En M5 är precis rätt bil frö bankörning lätt och högvarvig motor med liten cylindervolym. vilket kille.....
Vad är det för reportage?

Så länge det inte är för tvära och långa svängar är M5an superb tycker iaf jag. Men jag tävlar ju å andra sidan inte i EM för Formel Renault heller...;)

Qvarnis
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Här är länken till testet: Länk

Mip
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Vilket konstigt test...snacka om subjektivt! Men subjektiva åsikter är ju också intressanta ibland, men om man är ute på banan och mäter hundradelar så ter det sig lite konstigt att det är den enda bil det klankas på trots att den stora lyxsedanen spöar t.ex. Maserati 3200 GT med över sekunden

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.