AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
572

Rails eller inte på touring

Har en E46 -00 Touring som har dom vanliga paketen. Den har dock inga takbågar. Kan någon berätta vilka paket det ingick i? Eller är det något som man själv väljer bort? Har kollat mängder av bilar här på forumet, och det finns 330 Tourings utan rails, och 318 med, så det kan inte vara någon lyxpryl.

Personligen tycker jag att min är fräckare utan, det blir lite mindre Volvo herrgårdsvagn över det hela. Men vill ändå stilla min nyfikenhet.
Jag har fått för mig att railsen är en förstärkning om det finns taklucka.
Alltså:
Takucka = rails.
Utan lucka = utan rails.
Undantag finns säkert med tanke på att det säkert går att montera som extrautrustning ändå.

Karlskrona träff
Länk
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är nästan helt säker på att karossen klarar att bära även med taklucka, utan rails.
Det är och var nog helt upp till köparen att välja med eller utan.
Smaksak om det ser bättre ut med eller utan, själv föredrar jag med.
Rails var tillval. Helt upp till köparen således. Jag tycker också det är snyggare utan.

Stefan L
Ok, då fick jag oxå lära mig något.
Perfekt.:-)

Karlskrona träff
Länk
Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
jag har heller inga rails på min 320d...

Diesel-räsern
Länk
chrille70
Railsen är numer standard, men ingick i komfortpaketet förut. Så var det då när jag köpte min 325i touring -01. Men ville man inte ha dem så gick det också bra, utan kostnad (och utan pengar "tillbaka"...) Jag ville dock ha dem, mest för syns skull.

/ Chrille
Nja, det där stämmer inte riktigt. Rails var ett separat tillbehör innan facelift och har inget med komfortpaketet att göra. Jag hade till häromveckan en 330 iT-01, med komfortpaket men utan rails.

Stefan L
Det stämmer nog som Stefan säger, jag har också komfortpaketet.

Deliq
Fr.o.m. faceliften -02 ingick railsen i komfortpaketet ( iaf för 320 & uppåt ) , innan var det ett separat tillbehör

M V H // Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
chrille70
Jaså, då var väl Ekströms i Borlänge rätt generösa då... Det var väl därför de gick i konkurs, de var för dåliga på att ta betalt :)

/Chrille
Någon som vet om man kan plocka bort railsen utan att det blir synliga märken eller hål ?
Det kan ju vara svårt att hitta ett exemplar utan när man jagar begagnat.

/Anders
Har för mig att railsen sitter fast i borrade hål,borde iaf göra de om dom ska klara att ha takbox mm...
Så de kan nog bli svårt att få de bra själv,om man inte är riktigt händig och rätt saker...

Länk E30 körmaskinen nr.1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.