|
|
|
|---|---|
|
Jag vill importera en 1-3 år gammal BMW M-bil från tyskland. Det är mycket viktigt för mig att ha garanti på t.ex. motorras och andra fel. Vilka garantier fungerar i detta fall? Nybilsgaranti, Europlus, Försäkringsbolagets andra ???? Mip | |
|
Nybilsgaranti och Europlus fungerar dock kan med med Europlus få ligga ute med pengarna ett tag. De flesta försäkringsbolag ger ingen maskinskadeförsäkring på "importerade" bilar, personligen tycker jag det är väldigt märkligt. |
|
|
mip: Varför inte svensksåld?så slipper du besvär om det skulle hända något? |
|
|
Johann: Gäller EuroPlus även ett motorras på tex en M3 som är exporterad till sverige??? Får man laga den hos BMW i sverige eller måste man åka till tyskland? Mip |
|
|
Starre om du ger mig 100.000 SEK så köper jag gärna en svensksåld M3:a. Mip |
|
|
mip: riktigt så mycket skiljer det inte om du tittar på en med likvärdig utrustning dvs. |
|
| Jag har nyss importerat en bil o försäkrar som alltid i Salus Ansvar Dom ser ingen skillnad på import eller svensksålt dom erbjuder 6 år eller 10000 mil maskinskadeförsäkring.Ganska tryggt att ha en maskinskadeförsäkring på dyrare bilar där garantin har gått ut. | |
|
mip, Ja Europlus täcker det. Vanligen repareras bilen i Sverige. |
|
|
Svensk bilgaranti är det något att ha och måste man köpa genom svensk bilhandlare för att få det?? Är det bättre än europlus eller försäkringsbolags garantier? Mip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.