|
|
|
|---|---|
Jason´s_back |
Jag har problem med min växellåda och undrar om någon vet om 535 eller någon annan modell har samma låda,för att jag kan tänka mig köpa en begagnad låda för att en ny kostar en förmögenhet. Eller vet någon vem som repar växellådor. Tacksam för all hjälp jag kan få...... Janne... |
| Du måste ha en M5 växellåda. Om 535 skulle passa tror jag inte den håller. Men en beg. M5 växellåda är inte farligt dyr. Vad för problem har din växellåda? 2ans växel brukar vara ett problemelement för just denna växellåda... Kolla efter beg. växellåda på www.bildelsbasen.se | |
Jason´s_back |
Tack för hjälpen. Jag hittade en skrotad M5 på bildelsbasen. Växellådan låter på alla växlar utom på fyran. |
|
Då är det troligast att det är lagren till bottenstocken som är dåliga, efter som den inte belastas när du kör på 4:an (direkt växel). Det borde inte kosta mer att byta dom än att köpa en beg låda. Och då vet man iallafall vad man har, till skillnad från att köpa en beg. Gerhard// |
|
|
Växellådan passar bra från en 535, det är samma saker på en 535 som M5 Patrik L |
|
|
Det är inte samma växelåda i en M5: och en 535:a. M5 har en Getrag 280 och 535:an Getrag 260. Sen att den kanske passar fysiskt är en annan sak. Kan väl nämna att Alpina B10 BiTurbon har en låda som heter 290. Som ochså passar med lite modifieringar. Gerhard// |
|
|
Ok det var bra att veta ska nämligen själv byta låda på min M5 ska kolla så att det blir en Getrag 280, har en polare som skruvar mycket och enligt honom skulle det gå att använda låda från en 535 utan problem, mycket möjligt att det går bra och att det håller...men ändå bättre att veta exakt att det ska vara en 280. Patrik L |
|
kneta |
ok jag vet att det här är gamla inlägg men om GERHARD fortfarande är här eller om nån annan vet vad är beteckningen på en M5 växellåda? på min står det GETRAG ZWN 260.0.1302.92. om det stämmer som gerhard säger så sitter det en 535 låda i min M5:a. behöver svar snarast. M5 POWER |
|
Hej, är det så att du ska sälja din illalåtande låda så är jag intresserad. Maila till jesperw@worldonline.se isåfall. I övrigt har min gamla M5 E28 låda suttit bakom en överladdad M30 på mellan 450hk (första året) och nu troligen närmare 700hk i närmare tre racesäsonger. Så nog är lådorna stryktåliga. //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.