|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur kan man på en 325i E36 se om det är verkligen sitter M-stötdämpare på bilen, förutom hur låg bilen är givetvis. Sitter det kamkedja på denna motor? Kallas den M50? Kan man kolla mätarställningen hos en verkstad på denna bil eller går det att göra nåt själv? | |
|
Du kan inte kontrollera något själv med mätarställningen. Inga "vrida om nyckeln och trycka trip-mätaren" -historier funkar. Det är skrönor.. Du kan ta den till Bmw, då kan du åtminstone så om mätaren är manipulerad eller ej. Sök inlägg så hittar du massor om detta ämne. Motorn heter M50 och det sitter kamkedja på den, ja. |
|
|
Ang. mätarställningen. När jag inhandlade (2003-04-19) min nuvarande 328:a (import 00) så kollade jag den med BMW i Ängelholm, genom att ringa in d svenska regnr. och den nuvarande mätarställningen. De BMW gjorde med uppgifterna va att de faxade ner dem til BMW i Tyskland där de kollade efter verstadbesök och ev. garantijobb på bilen. Mätarställningarna stämde från de nämda tillfällena och efter en dag kom beskedet att bilen va ok vad de kunde se!!! Mvh Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.