AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
610

Felaktig info "Regbevis"

Ze
144
Zeth
320da e91 -09
På registreringsbeviset står det att motorn är en
325TD, men det stämmer ju inte! (Motorn är utbytt för Ca: 3 mån sedan)
Det är en 324TD och inte en 325TD.

Hur kollar bilprovningen vad för slags motor det är i bilen när man
har bytt dito och skall registreringsbesikta?
Kollar de motor nmr, eller vad

Måste ha blivit något fel?!?

Om du har bytt motor till en annan än den bilen är reggad med så håll det för dig själv och hoppas på att bilprovnngen inte märker något.
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
Det konstiga är att det inte ens finns 325TD förrän från -91.
Blir f_n inte klokare på det här.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
har du importerad bil?
man vet aldrig vad man får om man importerar...

---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info---
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Snatto:

Vad man får när man importerar, beror väl som i alla andra affärer på köparen !?
Jag har aldrig blivit lurad i någon bil affär, varken i sverige eller utomlands...
Men om man inte kollar upp den bil man köper så ä de klart man kan bli lurad...

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tror inte att Snatto syftade på att man får dåliga eller felaktiga bilar när man importerar, utan att det blir lite olika i reg bevisen när de kommer till Sverige, då det lätt blir en siffra fel eller två.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är nog helt enkelt ett skrivfel någonstans i kedjan, antingen när det skrevs in i registreringsunderlaget eller när det matades in för rapport till Vägverket. Tycker du det spelar någon roll kan du ringa till stationen där besiktningen är utförd och få gjort en rättelse i registreringsbeviset...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

JO
123
JOP
535i E34
Jotack...
När jag skulle regga in min 325 iX -87 så hittade inte besiktningskillen den bilen i rullorna. Han gjorde allt för att få den till en 325 iK i stället.
Tack & lov så satt modellemblemet kvar där bak, annars vet man aldrig hur det hade gått...

Läste om en kille som importerade en rysk militärjeep, en UAZ. Vid reggningen i Sverige så hade de aldrig hört talas om UAZ, så det fick bli en VAZ i stället. Tack vare det så fastnade han och hans felaktiga regbevis i 17 timmar hos Östtyska gränspolisen när han var på en tysk offroadträff. De kunde iaf se skillnaden på VAZ och UAZ utan problem...

/JOP
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
Snatto:
Bilen är importerad (Finns nog inte ens i SV).
Men som sagt motorn är ju ganska nyligen bytt.

Blir inte skatten också dyrare ifall man har 325TD istället
för 324TD?
Di
147
Diesel Mose
320d Touring -00
525d -75
Skatten har endast med bilens vikt att göra...
Ze
144
Zeth
320da e91 -09
Tjänstevikt på 1300kg och skatt på 5090:- sukk
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Skrivfel min heter S2 Coup, istället för Coupé:)
Har sett regbevis på en Volkswagen Golf WR6, frågan är om det är dubbla VR6-snurror.. :-)
Drabbade av liknande när jag beställde en klipp ny Seat Cordoba Vario -98, jag beställde bilen "osedd" och fick en av dom första i landet och fick en kall dusch när försäkring premie rasade in i brevlådan....
TH hade helt enkelt inte hittat Seat Cordoba Vario ( "VW Polo-kombi" i Seat kläder) utan hittat 75kW och Seat Cordoba Coupé och registrerat min bil som en 2d sportkupé med premie där efter...
Ringde TH, tog 3 veckor att få dom att fatta att dom gjort fel ( LFs kundtjänst ringde dom på min uppmaning...( LF visste att det var skillnad på olika)) Tro inte att TH bad om ursäkt för sin ignorans eller inkompetens ( ingen på TH kunde svara på hur min bil såg ut ,bara att det var en Seat med 75kW, karosseriet visst INGEN hur det såg ut.... SUCK...)

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
det står i mitt att min bil är en 325 IR och den är grå.....

Den är svart och det är en 325i

Länk
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
har en kompis vars (estoril?)blåa M3a coupe visst är en 4dr mörkblå M3a ;)

iallafall enligt mekonomens databassökning!

///Danne

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.