AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
307

318iS 16V chassi på 325?

mackan325
Jag har ett komplett chassi från en E30 318iS 16V, detta är ju ett M chassi och lite lägre (15mm?) än standard. Det skall vara likt det som sitter på 325'an tror jag, kan jag montera detta på min 325 som har standardchassi?
Vad är det för delar du skall använda?

Dämpare och fjädrar? Bakre kränghämmare?
I så fall går det bra. Det är det enda som inte är lika;)

Nej förresten, du har en cab så din främre kränghämmare är 21mm mot 20mm på 318is. Tror att cabben fortfarande har 12mm bak och då kan det vara bättre med 318is:ens 14.5mm.

Men du kommer säkert att sänka den mer än 15mm...
mackan325
Det är dämpare och fjädrar jag vill använda, anledningen är att jag vill sänka den lite grann bara. Dessutom har iS chassit fina BOGE gasdämpare runtom som är bättre än de jag har på 325:an. Tolkar jag dig rätt kan jag alltså mecka dit dämpare / fjädrar?

Om bakre hämmaren är grövre kan jag ju passa på att mecka dit den också som en bonus....

Tack för hjälpen!
mackan325
Sen är det ju den eviga frågan om diametern på fjäderbenen fram, stämmer den mellan dessa? 325:an är en 87 och iS'en en 90:a.
Jodå det går att använda. Kan hända att de är en aning mjukare än de som sitter is sport chassit på 325i. Men det har jag inte fått klarhet i.

Alla 325 har 51mm fjäderben. och det har alla 318is också. Så det är grönt!
mackan325
Kanon det kör vi på, under alla omständigheter lär det ju bli både lägre och hårdare än mitt 325 standardchassi!

Tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.